• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

خط فقر در مناطق روستایی

دانلود کتاب ‏‫تابستان آینده برمی گردم

تاریخ : ۲۱ مهر ۱۴۰۲

توضیحات :  شرح حال یکی از افراد اهالی روستاهای کردنشین تکاب می باشد او در اوایل دهه سی برای کسب در آمد از روستای محل سکونت خود در منطقه افشار به همراه چند نفر از دوستان عازم شهر سنندج می شوند ولی بر اساس اتفاقات و پیش آمدهای دور از انتظار سر از کشور عراق در می آورد بعد از چندین سال بی خبری از روستا و خانواده پیش یک خانواده کرد در منطقه کردستان عراق زندگی دیگری که همراه با اتفاقات خیلی عجیب است آغاز می کند سرانجام بر اساس تصمیمات حکومت دولت بعثی عراق مبنی بر اخراج ایرانیان به همراه افراد خانواده دستگیر و در منطقه کردستان نزدیک مرز ایران رها می شوند .ما جراهای عجیبی و جالبی که با آن مواجه شده بود برای من خیلی جذابیت داشت به همین منظور مرا بر این داشت که آن خاطرات را به رشته تحریر در آورم

فصل اول توضیح روستای محل تولد و وقایع و حوادث دوران کودکی و همچنین شرح مختصری از وضعیت شهر تکاب در دهه سی می باشد

فصل دوم شرح حال و حوداث اتفاق افتاده در شهر سنندج و بعد چگونگی عزیمت به کشور عراق و حوادث اتفاق افتاده در کشور عراق خصوصأ شهرهای سلیمانیه و اربیل می باشد

فصل سوم مختصری از نحوه بازگشت به ایران در اوایل جنگ ایران و عراق و حوادث مربوط به آن دوره می باشد

دانلود کتاب مبارزه با فقر، فساد و تبعیض

تاریخ : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

توضیحات : چگونه می توانیم معایب و نواقص را برطرف کنیم، فسادها را بزداییم و به معنای درست کلمه، اصلاح را در کشور به وجود بیاوریم. این سؤال بسیار مهمی است و جا دارد که ذهن های همه ی کسانی که به سرنوشت این کشور و این ملّت علاقه مندند، روی این سؤال متمرکز بشود. امروز مسأله ی اصلاحات در کشور مطرح است. افراد زیادی دم از اصلاحات می زنند و برای آن تلاش می کنند. «اصلاحات چیست؟ راه رسیدن به اصلاحات کدام است؟ اولویت های اصلاحات چیست؟» اینها مسایل بسیار مهمی است.

برافراشتن پرچم اصلاحات، به تلاش علمی و مجاهدت عملی، ایجاد رفاه، عدالت و اصلاح بیشتر اخلاقی _ اجتماعی جامعه وابسته است. در این میان پژوهشگر ارجمند جناب آقای اسماعیل پرور کوشیده اند تا با بررسی سه معضل اساسی فقر، فساد و تبعیض، راهکارهای اصلاحی ارائه نمایند. امید است که تلاش علمی ایشان مقبول برنامه ریزان و برنامه سازان صدا و سیما قرار گیرد.

دانلود کتاب محاسبه خط فقر در ایران

تاریخ : ۲۱ آبان ۱۳۸۹

توضیحات :  یکی از تلاش های صورت گرفته در این زمینه طرح پژوهشی است که با عنوان اندازه گیری شاخص های ۱۳۶۳ در پژوهشکده ی آمار در سال ۱۳۸۱ انجام شد. پژوهش – فقر در ایران طی سال های ۷۹ حاضر در ادامه ی طرح قبلی و با هدف حفظ سری زمانی محاسبه ی خط فقر با روش یکسان صورت گرفته است.   این پژوهش در گروه پژوهشی آمارهای اقتصادی پژوهشکده ی آمار در پائیز ۱۳۸۳ با همکاری خانم فریده باقری (مدیر گروه پژوهشی آمارهای اقتصادی پژوهشکده ی آمار)، آقایان خلیل حیدری (محقق مؤسسه ی مطالعات و پژوهش های بازرگانی) و سید حسین پیمان (کارشناس ارشد دفتر آمارهای اجتماعی- اقتصادی خانوار مرکز آمار ایران) انجام شده است که بدین وسیله از زحمات آن ها تقدیر و تشکر می شود.