• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

داستان پرواز چگونه است؟

دانلود کتاب چگونه هلیکوپتر تک سرنشین بسازیم

تاریخ : ۱۹ آبان ۱۳۹۹

توضیحات :  هلیکوپترهای فوق سبک کوچک عموماً‌ یک یا دو نفره بوده و برای امور تفریحی، پروازهای کاری شخصی، گشت زنی برای بررسی و حفاظت از محیط زیست و برخی کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وسائل پروازی هم به صورت حرفه‌ای و توسط شرکت‌ها و هم توسط افراد علاقمند و با امکانات شخصی یا اصطلاحاً به صورت Homebuilt ساخته می‌شوند. این هلیکوپترها عمدتاً با ابزارهای دستی و مواد بسیار سبک اما به اندازه کافی مقاوم مانند انواع کامپوزیت‌ها، چوب‌های مقاوم، مواد پلاستیکی و فلزات سبک ساخته می‌شوند که در نتیجه قیمت تمام شده هر فروند از آن‌ها نیز در قیاس با هلیکوپترهای بزرگتر به میزان قابل توجهی کمتر است.

پائین بودن هزینه‌های تعمیرات و مصرف سوخت کم در عمده هلیکوپترهای این رده مورد توجه قرار داد. نیاز به باندهای کوچک و برخورداری از تجهیزات ناوبری عمومی نیز با توجه به دسترسی آسان به آن‌ها در این وسائل دیده می‌شود. فلذا بر آن شدیم ترجمه‌ای از طراحی ساده ولی کارا از یک نوع خاص هلیکوپتر به نام “A / W 95 ” که یک نسخه مدرن و بروزشده از “Choppy” خوب کلاسیک آدامز ویلسون است که در اواخر دهه 1950 طراحی شده است و پیشنویس طراحی آن توسط لوید اشبی ارائه شده را بصورت رایگان قرار دهیم. امید است که این کتاب بتواند گامی مؤثر در شکوفایی و رشد علمی فرزندان قیور سرزمین مان ایران را در پی داشته باشد.

دانلود کتاب بازی کنیم، بسازیم، بیاموزیم – علوم زمین و فضا

تاریخ : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

توضیحات : این مجموعه که به علت گرانی کاغذ و هزینه های چاپ، به صورت کاغذی چاپ نشده و برای دانلود رایگان به صورت الکترونیکی منتشر شده است، شامل هشت جلد بود : آب وهوا؛ ماده و انرژی و ماشین های ساده؛ نور و صوت؛ گیاهان و جانوران؛ زمین و بوم شناسی؛ فضا؛ الکتریسته و مغناطیس. فهرست این کتاب عبارت است از:

(بیشتر…)