• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانش آموخته فلسفه

دانلود کتاب فلسفه ریاضی

تاریخ : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

توضیحات :   فلسفه و ریاضیات پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند و در جهان جدید زبان ریاضی می تواند راهگشای مناسبی در گفتگوهای فلسفی باشد . یکی از موضوعات اصلی فلسفه، به ویژه مکتبهایی مانند حکمت متعالیه صدرایی “موجود مجرد ” است، مثلا وجود مفارق با ریاضیات اشتراک موضوع دارد. در فلسفه صحبت از وحدت کثیر، وحدت کثرت، یک – دو، ، تسلسل، استنتاج و قیاس مرکب و برهان خلف می کنیم که در تمامی مسائل، اشتراک موضوع با علم ریاضی وجود دارد. در قرن بیستم بسیاری از فیلسوفان ریاضیدان نیز بوده اند مانند برتراند راسل و بسیاری از ریاضیدانان نیز مانند ای، آی، جی بروئر فیلسوف بوده اند. در واقع خلاقیت فکری در ریاضیات و فلسفه در نهایت یکی است.

دانلود کتاب زندگی و فلسفه شوپنهاور

تاریخ : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  برخلاف نیچه و هگل و اکثر مردان بزرگی که در اطراف او بودند، شوپنهاور همدردی مخصوص نسبت به آلمانها نشان نمی داد. این که سهل است، بالعکس، تحقیرشان می کرد و برای غرور ملی و سرحدات میهن ارزشی قائل نبود. ایده این که نابغه ای مانند کانت یکی از نوابغ آلمان دانسته شود، حس تحقیر او را نسبت به کلیه ملتها برمی انگیزد، زیرا به عقیده او نابغه تعلق به تمام جهان دارد و به یک کشور مخصوص اختصاص ندارد. او یک بار اظهار داشت گوته برای اولین بار احساس آلمانی بودن را در او بر می انگیخت. احترامی که برای گوته قائل بود و عشقی که به زبان آلمانی داشت (او معتقد بود سایر زبانهای اروپایی فقط لهجه های عوامانه هستند) کمی حس وطن پرستی در او برمی انگیخت ولی برای نفس آلمانها سلوکش به طور قطع آمیخته با عیب جویی و انتقاد بود. لذا با غرور بسیار زیاد وی اصرار می کند که از اخلاف یک خانواده هلندی است و طرز املای نام خودش را دلیل بر این می داند که در اصل او یک آلمانی نیست. او با خوشحالی اعلام می دارد میهن نیاکان او جمهوری هلند یا سرزمین دکارت و اسپینوزا بوده است…

دانلود کتاب علم چیست، فلسفه چیست؟

تاریخ : ۸ شهریور ۱۳۹۸

توضیحات : نوشته حاضر متن فشرده ای است درباره فلسفه (متافیزیک) و فلسفه علم که به منظور تدریس تهیه و تدوین شده است. و به همین لحاظ توصیه می شود که مطالعه آن به کمک یک معلم صورت گیرد. هم درباره فلسفه، هم درباره متافیزیک سخن بسیار می توان گفت و هیچ متنی را نمی توان یافت که همه مطالب فراوانی را که درباره آنها هست شامل باشد، اصل گزینش در اینجا هم حاکم است. ما بیشتر با توجه به پاسخ پرسش هایی چندی که با آنها برخورد داشتیم و گمان می کنیم که کم و بیش برای کسان بسیاری آن سوالات وجود دارد، این متن را فراهم آورده ایم و توضیحات بسیار دیگر را که برای منظور فوق ضرورت نداشته اند، نیاورده ایم. نیز در مورد اخلاق ما سخن به کوتاهی بسیار گفته ایم.

دانلود کتاب خوردن حیوانات

تاریخ : ۱۸ آذر ۱۳۹۳

توضیحات : نویسنده کتاب، جاناتان سفران فوئر، دانش آموخته فلسفه و یک نویسنده شناخته شده آمریکایی است که هم اکنون در دانشگاه نیویورک نویسندگی خلقاانه تدریس می کند. او بیشتر دوره نوجوانی و دانشجویی اش را بین گیاهخواری و گوشتخواری در نوسان بود. وقتی که پدر شد تصمیم گرفت تا درباره این پرسش های کلیدی تحقیق کند: چرا ما حیوانات را می خوریم؟ گوشت حیوانات چطور به بشقاب ما می رسد؟ الزامات و پیامدهای خوردن حیوانات چیستند؟