• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

در آستانه اکتشافهای جدید در فیزیک

دانلود کتاب فیزیک جهان ما‎

تاریخ : ۱۰ آبان ۱۴۰۰

توضیحات :  کتاب فیزیک جهان ما، تاریخ فیزیک و مفاهیم آن را از آغاز یعنی از دوران یونان باستان تا امروز به تصویر می‏کشد و نظریه‏ها و مفاهیمی را که در این دوره‏ی 2000 ساله توسط دانشمندانی از ارسطو گرفته تا نیوتون و آینیشتین کشف و مطرح شده‏اند مرور می‏کند. در این کتاب ابتدا به قوانین طبیعت و ماهیت آن‏ها پرداخته شده است و در ادامه فیزیک کلاسیک، نظریه نسبیت، مکانیک کوانتوم، مدل استاندارد فیزیک ذرات و در نهایت نظریه مهبانگ ارائه می‏شود. فیزیک کلاسیک همانی است که ما در زندگی روزمره مدام با آن سر و کار داریم. از پرتاب یک سنگ تا ترمز کردن یک ماشین همه و همه به این شاخه مربوط می‏شوند. نظریه نسبیت آینیشتین مکمل فیزیک نیوتونی است و زمانی به میدان می‏آید که قوانین نیوتون تحت شرایطی خاص از جمله سرعت‏های بالا و گرانش‏های شدید قادر نباشند پدیده‏ها را توضیح دهند. همچنین فیزیک‏دانان، امروزه بسیاری از پدیده‏های کیهان‏شناسی نوین را با کمک معادلات مربوط به این نظریه توضیح می‏دهند.

مکانیک کوانتوم با دنیای ریز ذرات زیر اتمی کار دارد و قوانین عجیب و غریب و رفتار دور از انتظار آن‏ها را بر پایه‏ی احتمالات بیان می‏کند. اتفاقات دنیای کوانتوم به قدری نامعقول و غیرمنطقی است که بسیاری از دانشمندان متخصص در این حوزه از همان زمان شکل‏گیری این نظریه تا به حال در درک ماهیت ذرات ماده مشکل داشتند و هریک به نحوی اعتراض خود را بیان نموده‏اند. مدل استاندارد ذرات زیر اتمی نیز نظریه‏ای بر آمده از کوانتوم است که با کمک شتاب‏دهنده‏های غول‏پیکر، انواع گوناگون ذرات بنیادی ماده و ویژگی‏های متنوع آن‏ها را دسته‏بندی و مطالعه می‏کند. فصل آخر این کتاب به بحث درباره‏ی چگونگی تولد کیهان و انبساط آن تحت عنوان مهبانگ و نظریه‏ای به نام تورم می‏پردازد و نحوه‏ی آغاز جهان را در ۱۳/۷ میلیارد سال پیش بررسی می‏کند

این کتاب توسط آقای رضا علی خواه ( نویسنده ) برای سایت پارس بوک ارسال گردیده است.

دانلود کتاب فیزیک برای سرگرمی

تاریخ : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  کتاب “فیزیک برای سرگرمی” نوشته‌ی پرلمان در ۲ جلد، سالیان طولانی سهم شایانی در کمک به فهم بهتر مفاهیم فیزیک به زبان ساده و جذاب برای دانش‌آموزان و دیگر علاقه‌مندان به درک و فهمیدن رازها و علل پدیده‌های فیزیکی در زندگی روزمره، ایفا کرده است. ولی امروزه با گسترش وب و انتشار علوم و اطلاعات، شاید ضرورت پرداختن به آن نباشد. اما این کتاب هنوز جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بخصوص که بیشتر مباحث این کتاب، علوم پایه و مبنای آموزشی آن همیشه تازه و قابل استفاده است. بی‌اغراق این کتاب قابل انتقال به نسل‌های بعدی هم می‌باشد. چون با خواندن این کتاب، دیگر فیزیک را خشک و خسته‌کننده نخواهید یافت.

دانلود کتاب جهان اسرارآمیز

تاریخ : ۴ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  این پرسش اساسی که چگونه زندگی روی زمین آغاز شد و انسان به شکل امروزی تکامل پیدا کرد، یکی از بحث‌برانگیزترین سؤال‌ها در میان همه فرهنگ‌ها، اقوام، مذاهب و جوامع گوناگون در تاریخ  شناخته‌شده‌‌ی بشر است. تا پیش از کشفیات دانشمندان در دوران اخیر، هر یک از گروه‌های جمعیتی بشری، بر‌اساس چارچوب فکری خود پاسخ این پرسش را بیان کرده‌اند؛ پاسخ‌هایی که اصولا به دو شکل کلی بودند. پاسخ‌های گروه بزرگی از جمعیت‌ها بر‌اساس برداشت از نظام‌های فکری پیش از خود استوار بوده است که در برخی از موارد، تغییراتی برای هم‌خوانی با تفکرات زمان خود در آن‌ها اعمال می‌شده است.

فهرسات کتاب :

– پیدایش و تکامل حیات

– علم و آینده

– انسان؛ طبیعت و علم

– در جستجوی جهانهای دیگر

– در آستانه اکتشافهای جدید در فیزیک

– آینده اندیشی و آینده شناسی تغییر و تبدیل عناصر – آینده متالوژی

– رادیو شیمی و زندگی

– اسرار اعماق زمین