• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دکتر ایرج نبی پور

دانلود کتاب دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین

تاریخ : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

توضیحات : کتاب دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین به قلم ایرج نبی پور به تحریر در آمده است. دانشگاه مدرن از بدو پیدایش، سه نسل مختلف را تجربه کرده است. دانشگاه‌های مدرن نسل اول، عموما آموزشی و مبتنی بر فعالیت‌های تعلیمی و دانشگاه‌های نسل دوم، عموما پژوهشی و مبتنی بر فعالیت‌های تحقیقاتی بودند.

دانشگاه‌های نسل سوم، عموما کارآفرین و مبتنی بر کارآفرینی و حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند. در دانشگاه نسل سوم، محور و مأموریت کانونی نظام دانشگاهی، کارآفرینی است. در تمامی گروه‌های علمی، آموزش کارآفرینی همسو با طبیعت و ویژگی هر گروه علمی و در گروههای فنی- مهندسی و پزشکی، آموزش کارآفرینی و توسعه مهارت بر مبنای نیازهای هر گروه و رشته علمی، باید مورد توجه باشد. برای شکل‌گیری دانشگاه نسل سوم و بهره مندی از مزایا و مواهب این نسل دانشگاهی باید مهارت آموزی دانشجویان، اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان نظام دانشگاهی در کانون راهبردها و سیاست‌های نهاد دانشگاه و آموزش عالی قرار گیرد. در این مقاله، به روش مطالعه اسنادی (مرور پژوهش‌های موجود در زمینه دانشگاه نسل سوم) و فراتحلیل کیفی تحقیقات انجام شده، با تبیین مفهوم و ویژگی‌های دانشگاه کارآفرین، جایگاه و ضرورت مهارت آموزی و آموزش کارآفرینی در این نوع دانشگاه ارائه می‌شود.

دانلود کتاب پزشکی آینده

تاریخ : ۲۵ دی ۱۳۹۶

توضیحات : آینده پژوهان بر این باورند که پزشکی به آن گونه ای که می شناسیم و میراث چند هزاره تلاش بشر بوده است ، در آینده ای نزدیک رنگ خواهد باخت و از سیمای واکنشی نسبت به بیماری و درمان آن ( پس از آشکاری نشانگان ) ، به چهره ای کنش گر مبدل می شود که می تواند با دستاوردهایی که در زمینه پزشکی سیستمی و فناوری های همگرا به دست آورده است به شناخت بیماری ها در پیش از ظهور آن ها ( پیش بینی ) و سپس پیشگیری اقدام نماید که این اقدامات پیشگیرانه و درمانی ، ویژه هر فرد ( پزشکی فرد گرایانه ) بوده و بر پایه ی ساختار ژنومیک ، پروتئومیک و… وی استوار می باشد .

پرتوهای این پزشکی آینده را می توان از سال ۲۰۱۵ به آهستگی مشاهده نمود که خیزش آن در سال ۲۰۲۵ روی داده و در سال ۲۰۵۰ نیز تجلی کامل می یابد . خوشبختانه در سطح ملی ، در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، نقشه جامع علمی کشور در حوزه سلامت و فرهنگستان علوم پزشکی ایران ، پیرامون آینده پژوهی در گستره سلامت ، مطالعاتی به انجام رسیده است و کتب و مقالاتی نیز در این خصوص انتشار یافته که همگی هر چند بسیار با ارزش بوده ولی برای پذیرش آینده ای که به تندی با ابر روندهای خود بر ما چیرگی می یابد ، کافی نخواهد بود . در این نوشتار ، تلاش شده است که از دیدگاه سه آینده پژوه جهانی ، پیرامون پزشکی آینده ، تصویری ارائه شود . مقاله اول برگرفته از یک فصل از کتاب هوشمندی آینده چاپ شده در سال ۲۰۱۵ توسط دکتر جیمز کانتون می باشد .

دانلود کتاب جانوران زهرآگین خلیج فارس

تاریخ : ۲۵ دی ۱۳۹۶

توضیحات : دریا گستره‌ای بس زیبا، فریبنده و شگفت انگیز است. ارگانیسم‌های دریایی برای رویارویی با چالش‌های زیستی خود در دریا، ترفندهای بسیاری را تکامل دیده‌اند که نتیجه‌ی آن‌ها حتی در ساده‌ترین جانداران، مکانیسم‌های زهرآگینی است که در طول میلیون‌ها سال تکامل یافته‌اند تا بتوانند این جانداران را از خطر دشمنان خود حفاظت کنند. امروزه دریا نه تنها گستره‌ای است که در اقتصاد جهانی و فعالیت‌های صنعتی برجسته می‌نماید، بلکه با رشد روزافزون گردشگری دریایی و آبکاوی و توریسم زیرآبی، نقش بی‌همتایی را در اقتصاد نوین ایفا می‌نماید.

چنین است که آشنایی با خطرات برخاسته از جانوران خطرناک و زهرآگین دریا برای همگان ضروری است. بی‌شک کتاب” جانوران دریایی خطرناک خلیج فارس و دریای عمان “ که توسط جناب آقای رسول زارع زاده، مدرس بین‌ المللی غواصی نوشته شده و توسط انتشارات علمی آبزیان در سال ۱۳۸۹ انتشار یافته است، منبعی بسیار سودمند است که با عکس‌های بسیار زیبا و گزیده‌ی عالمانه‌ی تصاویری که دارد می‌تواند کمبود این گونه منابع را در سطح ادبیات علمی کشور جبران نماید. کتاب نفیس فوق الذکر به معرفی، پیشگیری و کمک‌های اولیه برخورد با جانوران خطرناک دریایی که در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارند، می‌پردازد.