• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دکتر علی شهنوازی

دانلود کتاب خانواده و اقتصاد‎

تاریخ : ۲۹ تیر ۱۳۹۷

توضیحات : کتاب حاضر در ابتدا با محوریت موضوع “اقتصاد مقاومتی” تهیه شده بود که بعداً عنوان آن با صلاحدید دوستان به “خانواده و اقتصاد” تغییر یافت، لذا از همکاران محترم به  این دلیل عذرخواهی نموده و اجازه می خواهم مطالب را به همان شیوه قبلی تقدیم  نمایم. صحبت از “اقتصاد مقاومتی” در روزهای اخیر بسیار توسعه یافته است. از یک طرف دانش اقتصاد در تلاش می باشد تا عناصر این واژه را شناسایی کند و با برقراری ارتباط با اندوخته های موجود توضیحاتی داشته باشد و از طرف دیگر نیاز به الگوسازی برای این مفهوم هر روز بیشتر احساس می گردد. آن چیزی که در مورد اقتصاد مقاومتی مشخص می باشد کوشش بیشتر در اقتصادی عمل نمودن، است.

به عبارت دیگر اهمیت یافتن اقتصاد مقاومتی در حوزه سیاست، فرصتی است که اقتصاددانان در ایران، زمان زیادی به دنبال آن بودند، لذا استفاده از این فرصت برای من که چند سالی اقتصاد خوانده ام بسیار غنیمت می باشد. اعتراف می کنم اقتصاد، علم بسیار پیچیده ای است زیرا تلاش دارد رفتار اقتصادی انسان یا همان “موجود ناشناخته” را بررسی کند. همیشه در مباحث به این نکته اشاره می کنم که اقتصاد مانند یک ژله همواره در حال لرزش بوده و “بی ثباتی” ویژگی ذاتی آن است. هر لحظه که داده جدیدی ایجاد می-شود، همان لحظه عناصر موجود آن را به” اطلاعات” خاصی تبدیل نموده و بر اساس آن اطلاعات تصمیم و عمل می کنند. در بسیاری اوقات نیز، نوک این بردارهای اقتصادی همراستا نبوده و همدیگر را قطع و تضاد منافع ایجاد می شود.

دانلود کتاب ۲۰۰ نکته برای مدیریت ریسک با PertMaster‎

تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

توضیحات : در هنگام برنامه ریزی پروژه، اطلاعات اندکی در مورد وضعیت آتی پروژه در اختیار می باشد لذا اغلب تخمین های موجود، قطعی صورت نمی گیرد همچنین وجود عدم قطعیت در پروژه ها اجتناب ناپذیر است. با مدیریت این ریسک ها و با شناسایی آن ها در ابتدای پروژه و در هنگام برنامه ریزی، علاوه بر این که می توان اطلاعات صحیحی برای تصمیم گیری های پروژه ایجاد کرد، می توان با برنامه ریزی صحیح نسبت به کاهش اثرات منفی ریسک ها و افزایش مثبت آن ها در پروژه اقدام نمود. طبق تعریف PMBOK مدیریت ریسک پروژه شامل فرایندهای: برنامه ریزی، شناسایی، تحلیل، برنامه ریزی پاسخ و نظارت و کنترل ریسک پروژه می باشد.

دانلود کتاب ۱۲۰ نکته برای تحلیل آماری با SPSS‎

تاریخ : ۸ خرداد ۱۳۹۷

توضیحات : تحلیل آماری بخشی از روش تحقیق است که برای انجام آن علاوه بر دانش تخصصی نیاز به دلایل متعدد SPSS ، به نرم افزارهای آماری میباشد. از میان انواع مختلف نرم افزارهای موجود از قبیل بروز بودن، در دسترس بودن، جامع و شناخته شده بودن از جایگاه متفاوتی برخوردار هست. SPSS کوشیده به نیاز عمومی ، هر اندازه که نرم افزارهای دیگر تلاش در تخصص گرایی داشته اند پاسخ دهد. به همین جهت حجم و تعداد مطالبی که در خصوص این نرم افزار تهیه گردیده از هر نرم افزار آماری دیگر بیشتر میباشد. بسیاری از کتب مربوط بیشتر به خود نرم افزار پرداخته اند

دانلود کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی

تاریخ : ۸ خرداد ۱۳۹۷

توضیحات : فقه و حقوق اقتصادی، رشته دانشگاهی جدیدی میباشد که از ترکیب سه دانش فقه، حقوق و اقتصاد تشکیل یافته است. راه اندازی رشته فقه و حقوق اقتصادی این فرصت را فراهم نموده که با یک نگاه سیستمی به تعاملات بشری در چارچوب یافته های فقهی، حقوقی و اقتصادی توجه شود. مطالب این کتاب در سیزده حوزه و در قالب پرسش و پاسخ میکوشد به شفاف شدن موضوع یاری رساند. این سیزده حوزه که هر یک در قالب یک فصل آمده عبارت از ۱-نظام اقتصادی اسلام، ۲-آیات الاحکام حقوق اقتصادی، ۳-فقه و حقوق محیط زیست، ۴-فقه و حقوق مشارکتهای تجاری، ۵-فقه و حقوق بازارهای مالی، ۶-مسئولیت مدنی، ۷-تحلیل اقتصادی حقوق، ۸-حقوق رقابت، ۹-حقوق قراردادهای بین المللی، ۱۱ -حقوق تأمین مالی سرمایه گذاری خارجی، ۱۱ -فقه و حقوق ابزارهای مشتقه، ۱۲ -حقوق بازار بورس و ۱۳ -اقتصاد ایران میباشند. رشته فقه و حقوق اقتصادی به جای نگاهی انتهاگرا، رویکردی فرایندی را تعقیب کرده و میکوشد اقتصاد را در چارچوب فقه و حقوق بررسی نماید و دیدی پیشرفته تر از مطالعه فقه، حقوق و اقتصاد به تنهایی ایجاد میکند. مطالب کتاب در دو قسمت شامل سیزده فصل به ترتیب حوزههای مورد اشاره و منابع مرتبط با فصول، سازماندهی شده است.

دانلود کتاب آموزش تهیه طرح های توجیهی سرمایه گذاری

تاریخ : ۶ خرداد ۱۳۹۷

توضیحات : طرح توجیهی چیست؟ مطالعه‌ای است برای پاسخ به سؤالی بسیار ساده: آیا ایده‌ی مورد نظر (در رابطه با کسب‌وکارمان) امکان‌پذیر است؟ در حالی که در ظاهر ساده‌ به‌نظر می‌رسد، پیدا کردن پاسخ آن اغلب متضمن صرف انرژی‌های قابل‌توجه به‌منظور جست‌وجو در حیطه‌های گوناگون است. مواردی چون رقبای موجود در بازار، گزینه‌های مالی، ملاحظات فنی و تولیدی، عوامل فراوانی برای بررسی توجیه‌پذیر بودن راه‌اندازی هر کسب‌و‌کار تازه هستند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه زمانی برای آغاز فرایند تهیه‌ی طرح توجیهی مناسب است؟ مواردی که لازم است در گزارش نهایی یافته‌هایتان به آن اشاره کنید کدام‌ها هستند؟ شایسته‌ترین فرد برای انجام این تحلیل چه کسی است؟ و پرسشنامه‌ها چگونه برای یافتن پاسخ برخی از فوری‌ترین سؤالات طرح توجیهی به کمک شما می‌آیند.

فارغ از اطمینانی که به محصول جدید یا ایده‌ی هوشمندانه‌تان دارید، همیشه پیش از صرف زمان یا پول فراوان، کار درست این است که توجیه‌پذیری آن را در دنیای واقعی بررسی کنید. تمام کسب‌وکارهای تازه باید پیش از آغاز تولید یا ورود به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در جاافتاده‌ترین شرکت‌ها نیز پیش از تولید محصول جدید، طرح‌ توجیهی تدوین می‌شود. این دسته گزارش‌ها همچنین می‌توانند داده‌های کمّی لازم را برای اتخاذ تصمیمات دشوار در مورد مسیر آینده‌ی شرکت یا محصول فراهم کنند. اگر در برداشتن قدم بعدی بازاریابی، توسعه یا گسترش کسب‌وکارتان دچار اختلاف داخلی شده‌اید، طرح توجیهی می‌تواند اختلافات را به کمک ارائه‌ی اطلاعات بی‌طرفانه‌ حل‌وفصل کند.