• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

سکه های قاجار

دانلود کتاب سکه های آقا محمدخان قاجار

تاریخ : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

توضیحات :  اثری درباره سکه های ضرب شده در دوره محمدخان قاجار و پدرش محمدحسن خان قاجار و بررسی آنها از نظر ارزش، نوع ضرب و.. به همراه تصاویری از سکه های مزبور. از محمدحسن خان سکه های معدودی مانده است که بسیار نایاب است. بر روی سکه های طلای محمدحسن خان شعار شیعی به عبارات لااله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله، نقش بسته است. در پشت سکه های وی:

به زر سکه از میمنت زد قضا

بنام علی بن موسی الرضا

نقش و ضرب خورده است. و بر روی سکه های نقره، همان شعار شیعی بصورت بالا و در پشت سکه:

شد ز یمن دین حق رایج به توفیق خدا

سکه اقبال بر نام علی بن موسی الرضا

نقش و ضرب خورده است…

دانلود کتاب سکه پژوهی

تاریخ : ۹ شهریور ۱۳۹۸

توضیحات : بایستگی و تاثیر علم سکه شناسی در بازبینی موضوعات تاریخی و تتبع و تفحص بر سکه های باستانی به عنوان یکی از مهمترین اسناد به جای مانده، امروزه بر همگان معین و معلوم است. سکه یکی از زنده ترین و مستدلترین مدارکی است که با آن میتوان بهتر به بررسی تاریخ و روشن سازی نقاط تاریک روزگار گذشته پرداخت. سکه ها مدارک دست اول باستان شناختی به حساب می آیند که مطالعه بر روی آنها روشنگر بخش مهمی از اقتصاد، مذهب، صنعت، هنر، خط و زبان، سیاست و فرهن گ دوران ضرب سکه برای ما میباشند. سکه پژوهی اولین رسانۀ سکه شناسی تمام الکترونیک در کشور میباشد که برای اولین بار اقدام به برگزاری سلسله  نشست های مستمر سکه شناسی و انتشار مطالب ارایه شده به صورت الکترونیکی کرده است. دورۀ نخست سلسله نشستهای سکه پژوهی طی چهارده جلسه در پاییز و زمستان ۱۳۹۷ به صورت کنفرانس اینترنتی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر شرکت کننده با هدف ارتقا سطح آگاهی و تشویق علاقمندان به مطالعه و پژوهش در رابطه با تاریخ این مرز و بوم به ویژه بررسی و کنکاش مسکوکات به جای مانده از ادوار گذشته با کوشش جمعی از مجموعه داران سکه کشور برگزار گردید.

دانلود کتاب سکه شناسی ایران

تاریخ : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

توضیحات : سکه و شناخت سکه یکی از مهم ترین مباحث علم باستان شناسی است . امروزه افراد و مجموعه داران مختلف به گردآوری انواع سکه ، تمبر ،اسکناس،اشیاءعتیقه ،نگهداری حیوانات مختلف و … می پردازند البته گردآوری هر کدام از موارد گفته شده بر اساس علاقه و انگیزه های فردی می باشد . بهتر است که ما اگر قصد تهیه ی مجموعه ای را داریم از همان آغاز کار ، با اصول و روش علمی کار آشنا باشیم تا نتیجه ای بهتر عایدمان شود . ما برای کمک به علاقه مندان گردآوری سکه ،از طریق معقول راهنمایی هایی را که به نظرمان رسیده و لازمه گردآوری سکه است را بر اساس منابع موجود و در حد توان ،ارائه داده ایم . امید آن داریم که مورد استفاده شما خواننده محترم قرار گیرد.

فن شناخت سکه را «سکه شناسی » نامند و کسی که سکه را بشناسد و سکه اصل را از سکه تقلبی تشخیص دهد «سکه شناس» گویند . در اصطلاح فرانسوی نومیس متیکو «Namis matigue»شاخه ای از باستان شناسی که به بررسی و شناسایی سکه ها و کشف حقایق و دست یابی به واقعیت ها از آن میان ، می پردازد . سکه شناسی خیلی از حوادث را برای ما روشن می کند از جمله خطوط و وقایع تاریخی،خط و زبان های رایج در گذشته خاموش ، رسوم و عادات ، تشریفات مذهبی ، طرز لباس و آرایش شاهان و فرمانروایان و به طور کلی بیانگر اوضاع اقتصادی ، اجتماعی ،سیاسی و هنری گذشته می باشد . سکه تاریخ مجسم بشر است و از طریق آن می توانیم آثار و ابنیه تاریخی را بازسازی نماییم و در علم باستان شناسی یکی از راه های تعیین قدمت اشیاء ،استفاده از سکه است .