• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

سیاست جنایی پیشگیرانه

دانلود کتاب سیاست

تاریخ : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

توضیحات :   «سیاست» ارسطو درباره خانواده و تدبیر منزل و بندگی و مالکیت و زناشویی، نظریات افلاطون و نقد حکومت‌های اسپارت و کرت و کارتاژ، قانون اساسی و مسائل مربوط به آن، انواع گوناگون دموکراسی، الیگارشی، جمهوری یا حکومت حدوسط میان آن دو، علل انقلابات در حکومت‌ها، روش تشکیل دموکراسی‌ها، الیگارشی‌ها و روش پایدارداشتن آنها و درباره حکومت کمال مطلوب بحث می‌کند. مباحث کتاب بر مبنای روش استقرایی است و ارسطو به تاریخ و اوضاع و احوال و طرز حکومت کشورهای مجاور یعنی به واقعیات نظر دارد و تنها به دنبال مدینه فاضله نیست.

دانلود کتاب چهل ساعت محاکمه

تاریخ : ۱ تیر ۱۴۰۰

توضیحات :  در سال ۱۳۰۷ که به سمت ریاست استیناف فارس و خوزستان در شیراز بودم محاکمه جنائی عجیبی پیش آمد و در آنوقت محاکم یکسره و عصرها بیکار بودم. بعد از ختم محاکمه چند روزی وقت فارع عصر را بدون اینکه به پرونده مراجعه کنم، صرف نوشتن جریان این محاکمه کرده و شرح آن را از قول محکوم به قلم آوردم تا طرز قصه داشته و بتوان نکات اخلاقی و قضایی را در آن بکار برد. و تا آنجا که ممکن بود، سعی کردم ساده بنویسم که هم به فهم عموم نزدیکتر و هم از قول محکوم خیلی قلمبه بافی نشده باشد.

بعضی دوستان نسخه آن را خواستند، برای آنها فرستادم. بعد از چندی دیدم در دو روزنامه و دیگری در تهران، به صورت پاورقی منتشر شده است. بنابراین انتشار سوم آن را در آن روزها زاید دیده، از آن صرف نظر کردم.

این روزها در ضمن کاغذ کهنه ها، نسخه اصل که رنگ کاغذ آن از مرور زمان زرد شده بود، به نظرم رسید یکبار دیگر آنرا خوانده، دیدم بعد از شانزده سال که از انتشار آن به طور پاورقی گذشته است، حالا اگر همه آن یکجا منتشر شود، چندان بی نفع نیست. به ویژه که آزادی محاکم دوره را به خاطرها آورده و معلوم می دارد که در آن زمان دادگستری جوان این کشور تا چه حد و پایه، بمر قانون رفتار می کرده و تفاوت آن با سنوات بعد و احکام حسب الامری پاره ای از محاکم تا چه درجه بوده است.

دانلود کتاب پرونده های باز نشده

تاریخ : ۲۱ مهر ۱۳۹۹

توضیحات :  به دنبال تحقیقات جان لی اندرسون بیوگرافی نویسی که توانست در 4221 به کشف بقایای جسد چگوارا دست یابد، بقایای جسد بونکه نیز در یک گور نامشخص در یک گودال کوچک در حاشیه پایگاه ارتش والگرانده در 49 اکتبر 4221 کشف شد. سپس بقایای جسد بونکه را به کوبا بردند و در آرامگاه ارنستیو چگوارا در شهر سانتاکلارا، در کنار خود چگوارا و چند چریک دیگر که در جریان جنگ آزادی بخش بولیوی کشته شده بودند به خاک سپردند.

دانلود کتاب رهیافت های نوین پیشگیری از جرم

تاریخ : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

توضیحات : مرکز مطالعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در راستای یکی از اهداف خود که توسعه و ترویج مطالعات بومی جرم‌ شناختی و آسیب شناسی اجتماعی است، اقدام به انتشار دستاوردهای علمی این حوزه در قالب های مختلف کتاب، فصلنامه و گزارش های موردی نموده است. بر این اساس در حوزه­ های مختلف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ های اجتماعی، مقالاتی به سفارش این مرکز تهیه شده است که در مجموعه حاضر در چند فصل تبویب شده­ اند. در فصل نخست به سیاست جنایی پیشگیرانه اشاره شده و در فصل دوم به آمار عدالت کیفری به عنوان یکی از مقولات پیش­نیاز برای پیشگیری از جرم، پرداخته شده است. در ادامه نیز در سه فصل، گونه های مختلف پیشگیری البته با در نظر گرفتن تعریف موسع آن، تحت عناوین پیشگیری­ های اجتماعی، پیشگیری­ های وضعی و پیشگیری­ های حقوقی ذکر شده اند.