• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

فساد در ایران

دانلود کتاب مبارزه با فقر، فساد و تبعیض

تاریخ : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

توضیحات : چگونه می توانیم معایب و نواقص را برطرف کنیم، فسادها را بزداییم و به معنای درست کلمه، اصلاح را در کشور به وجود بیاوریم. این سؤال بسیار مهمی است و جا دارد که ذهن های همه ی کسانی که به سرنوشت این کشور و این ملّت علاقه مندند، روی این سؤال متمرکز بشود. امروز مسأله ی اصلاحات در کشور مطرح است. افراد زیادی دم از اصلاحات می زنند و برای آن تلاش می کنند. «اصلاحات چیست؟ راه رسیدن به اصلاحات کدام است؟ اولویت های اصلاحات چیست؟» اینها مسایل بسیار مهمی است.

برافراشتن پرچم اصلاحات، به تلاش علمی و مجاهدت عملی، ایجاد رفاه، عدالت و اصلاح بیشتر اخلاقی _ اجتماعی جامعه وابسته است. در این میان پژوهشگر ارجمند جناب آقای اسماعیل پرور کوشیده اند تا با بررسی سه معضل اساسی فقر، فساد و تبعیض، راهکارهای اصلاحی ارائه نمایند. امید است که تلاش علمی ایشان مقبول برنامه ریزان و برنامه سازان صدا و سیما قرار گیرد.

دانلود کتاب مقدمه ای بر سنجش فساد مالی و اداری

تاریخ : ۱۸ آبان ۱۳۹۱

توضیحات :  معادل کلمه فساد مالی و اداری در زبان انگلیسی  Corruption از ریشه لاتین  Rumrere و به معنی شکستن یا نقض است. به عبارت دیگر، در اینجا منظور این است که چیزی شکسته می شود. این چیز می تواند قوانین و مقررات اخلاقی یا اجتماعی یا به احتمال قوی قواعد و مقررات اداری باشد. ادیبان در فرهنگ های فارسی واژه فساد را به تباه شده معنی کرده اند به عبارتی هر چیزی که اصطلاح فساد با آن اطلاق گردد در واقع از بین رفته و تباه شده می باشد اعم از اینکه این اصطلاح در مورد کالاهای مصرفی، انسان و یا هر چیز دیگری به کار گرفته شود. دیوید گولد اعتقاد دارد که فساد اداری عبارت است از سوء استفاده شخصی از منابع عمومی توسط کارکنان دولت. هانتینگتون اعتقاد دارد که فساد به رفتار آن کارمندان عمومی اطلاق می شود که برای منافع خصوصی شان ضوابط پذیرفته شده را زیر پا می گذارند. البته تا بدینجا تنها فساد اداری و مالی را مختص دستگاههای دولتی دیده اند ، اما فساد برای هر دستگاهی چه دولتی و چه خصوصی می تواند وجود داشته باشد.