• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

محمدرضا شاه پهلوی

دانلود کتاب پنج سال در حضور شاهنشاه

تاریخ : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :    در دولت جنابان آقایان علاء، دکتر اقبال و مهندس شریف امامی، این جانب با سمت معاون نخست وزیر و وزیر مشاور در جلسات هیئت دولت شرکت داشتم و علاوه بر وظایف اصلی خود به عنوان دبیر هیئت، صورت جلسات و جریان مذاکرات را هم تحریر و تنظیم می کردم. در آن ایام جلسات هیئت دولت هفته ای دوبار (بعدازظهرهای شنبه و چهارشنبه) در کاخ نخست وزیری و هفته ای یکبار (بعدازظهرهای دوشنبه) در کاخ مرمر یا سعد آباد یا کاخ اختصاصی در پیشگاه شاهنشاه تشکیل می یافت…

دانلود کتاب ایران بر ضد شاه

تاریخ : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات :   در بهمن سال گذشته، اندکی پیش از پیروزی انقلاب، کتاب جدیدی درباره رویدادهای ایران به زبان فرانسه در پاریس منتشر گردید. این کتاب پرفروش ترین کتابی است که تاکنون درباره ایران به زبان فرانسه چاپ شده و ترجمه آن به زبانهای آلمانی و ژاپنی در دست انتشار است و اینک ترجمه فارسی آن منتشر می گردد. نویسندگانِ ایران بر ضد شاه، بزرگی طلبی های شاه و شکست اصلاحات ارضی و ورشکستگی اقتصاد برنامه ریزی ایران روی کاغذ و مبارزات توده های مردم را به درستی تشریح کرده اند و در پایان به کمک اسناد و شواهد، شیوه های پلیس مخفی شاه (ساواک) را بر پایه شکنجه و خبرچینی نشان داده اند.

دانلود کتاب برگزیده ای از نوشته ها و سخنان شاهنشاه آریامهر

تاریخ : ۱ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات :  عناوین سخنان عبارتند از: ایران و ایرانیان – شاهنشاهی ایران – شاهنشاه و سلطنت – فرهنگ و معنویت – ایمان – دموکراسی – عدالت اجتماعی – صلح – مسائل بین المللی – ارتش – دادگستری – انقلاب سفید – آموزش و پرورش – پیکار با بیسوادی – کشاورزی – کارگران – زنان – جوانان – ورزش – پیشآهنگی – اصول تعاونی – ایران امروز طولی نخواهد کشید که مملکت ما از هر حیث با بالاترین و مترقی ترین و خوشبخت ترین ملل عالم برابری کند. عدالت قضایی و اجتماعی و انصاف و مساوات در این مملکت کاملا حکم فرما شود و ایرانی بعد از مدتها زحمت و محنت، به آتیه سعادتمندی برسد.

دانلود کتاب سرگذشت رضاشاه

تاریخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۸

توضیحات : دکتر فتح الله بینا تحصیلات خود را در رشته پزشکی دنبال کرده اما به گفته خود در مقدمه همین کتاب «نگارنده پس از دانش پزشکی دوستدار تاریخ و ادبیاتم؛ هنگام فراغت را به گلچینی گلزار بی پایان ادب و فراگرفتن پندهای بی پایان تاریخ می گذرانم… نگارنده تاریخ را به دیده پزشکی و روانشناسی نگریسته، به فلسفه آن و پی بردن به عللی که منجر به حوادث مهم تاریخی گشته اند و نتایجی که از بررسی آن حاصل می شود بیش از شرح وقایع علاقمندم…»

با همین دیدگاه است که در کتاب حاضر به تحلیل شخصیت رضا شاه و اقدامات او می پردازد؛ مقایسه ای نیز میان تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ایران و فرانسه انجام می دهد و داستان به تخت نشستن و افول اقبال دو نظامی- سیاستمدار مقتدر (ناپلئون بناپارت و رضا پهلوی) را با دیدگاه و سبک خاص خود روایت می کند.

دانلود کتاب رضا شاه

تاریخ : ۱۴ مهر ۱۳۹۸

توضیحات : کتاب رضا شاه اثر صادق زیبا کلام است؛ صادق زیباکلام در این کتاب گفته سال‌ها پیش روایت او از رضاشاه با روایت‌های جمهوری اسلامی یکسان بوده و وی را فردی ساخته و پرداخته بریتانیا و عامل اجرای سیاست‌های این کشور در ایران می‌دانسته است: «وقتی تاریخ مصرفش تمام شد، فرزندش، محمدرضا پهلوی را به جای وی آوردند. همانند بسیاری از ایرانیان، این‌ها مجموعه آگاهی‌های من از رضاشاه بود.»  نویسنده در کتاب تازه خود گفته است در زمان حضورش در بریتانیا بین سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۰ خورشیدی که دوره دکترای خود را با موضوع «انقلاب اسلامی ایران» می‌گذراند، با دسترسی به منابع و کتاب‌های معتبر درباره رضاشاه، دیدگاهش درباره او هم‌چون «یک حبه قند در استکان چایی گرم» به سرعت شروع به اضمحلال کرد.

دانلود کتاب محمدرضا پهلوی، آخرین شاهنشاه

تاریخ : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

توضیحات : زندگینامه محمدرضا پهلوی، آخرین شاهنشاه ایران در ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس انتشار یافت و در ماههای فوریه، مارس و سپس ژوئن همین سال به سبب استقبالی که از آن شده بود، سه بار تجدید چاپ شد. طبق آماری که در نیمه اول سال جاری از سوی مراجع صنفی در پاریس منتشر شد، در ده سال اخیر این نوشته از لحاظ فروش چهارمین زندگینامه (بیوگرافی) پرفروش در فرانسه بوده است. دو برنامه یکساعته رادیویی و یک برنامه تلویزیونی در فرانسه و دو برنامه طولانی رادیویی در بلژیک به آن اختصاص داده شد و رادیوهای فارسی زبان نیز درباره آن بحث ها و مصاحبه هایی ترتیب دادند و بیش از ده روزنامه و نشریه فرانسوی مقالاتی مفصل به آن اختصاص دادند که جملات کوتاهی از بعضی از این مقالات، در پشت جلد این ترجمه نقل شده است. ترجمه این اثر که اکنون به همت شرکت کتاب انتشار می یابد، با امانت و دقت بسیار و عمدتا با نظارت و بازخوانی نویسنده انجام گرفته و حتی ترتیب جمله بندی های اصلی در آن رعایت شده است…

دانلود کتاب چرا شاه سرنگون شد؟

تاریخ : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

توضیحات : ریچارد کاتم استاد دانشگاه پیتسبورگ در رشته علوم سیاسی و یکی از ماموران سیا در ایران می‌باشد. کاتم در نیمه نخست دهه ۱۹۵۰، گرداننده تیم عملیات پنهانی سیا در ایران بود. یرواند آبراهامیان می‌گوید که: سیا در تهران یک مأمور جوان به‌نام ریچارد کاتم (COTTAM) نیز داشت.جان والر رئیس سیا در ایران، در اواخر سال ۱۹۴۰ و آغاز دههٔ ۱۹۵۰، می‌گوید: “ریچارد کاتم از افسران ویژهٔ من بود.” کاتم در ۱۹۵۸، استاد دانشگاه پیتسبورگ شد، ولی همچنان با سیا همکاری می‌کرد.