• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

ّبرنامه نویسی وب

دانلود کتاب آموزش ASP.NET با زبان ساده

تاریخ : ۲۶ تیر ۱۳۹۲

توضیحات :   ASP.NET یک چارچوب کاربردی Web است که توسط شرکت مایکروسافت عرضه گردیده تا برنامه نویسان بتوانند برای ساخت سایت‌های Web و برنامه‌های Web پویا وسرویس‌های Web پویا وسرویس‌های Web XML از آن استفاده کنند. این بخشی از زیر ساخت.NET مایکروسافت و جانشینی برای تکنولوژی صفحات سرویس دهنده فعال (ASP) است. ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند

دانلود کتاب PDF همه چیز در مورد آژاکس

تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۳۸۸

توضیحات :  اِیْ‌جکس یا آژاکس (AJAX؛ سرواژهٔ «AsynchronousJavaScript And XML» )، مجموعه‌ای از استانداردها و فناوری‌های وب است که به کمک آن‌ها می‌توان برنامه‌هایی مبتنی بر وب تولید کرد که به آسانی با کاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از این فناوری‌ها و با کمک انتقال تکه‌های کوچک داده و اطلاعات از رایانهٔ خادم (Server)، صفحات وب از حالت منفعل خارج می‌شوند و واکنش‌هایی مناسب با رویدادها انجام می‌دهند. اِیْ‌جکس معماری جدیدی برای برنامه‌های تحت وب است، که با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش بوده، و کمتر کاربر اینترنت است که هنوز گذرش به یکی از صفحاتی که با این معماری ساخته شده‌اند نیفتاده، و از قابلیت‌های فوق‌العاده آن بهره‌مند نشده باشد. Gmail، Google Map، Google Suggest، Orkut، و اسامی آشنای دیگر، نمونه‌هایی هستند از کاربرد اِیْ‌جکس. با استفاده از این معماری، صفحات وب تعامل بسیار خوبی با کاربران خواهند داشت. بعلاوه، مهم‌ترین مزیت این معماری این است که دیگر برای انجام هر کاری، لازم نیست صفحه وب دوباره بارگذاری شود. در این مقاله به بررسی تاریخچه، اصول، و شیوهٔ انجام کارها در این معماری خواهیم پرداخت.

دانلود کتاب PDF آموزش مقدماتی زبان PHP ( پی اچ پی )

تاریخ : ۸ خرداد ۱۳۸۸

توضیحات : اولین بار زبان php توسط در اوایل سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf برای کارهای شخصی خودش طراحی نمود که بصورت یک CGI در زبان Perl نوشته شده بود بعداز مدتی بدلیل مشکلات بر روی سرور،  php را با زبان ‍C نوشت، سپس با گذشتزمان با اعمال تغییرات توسط او و علاقه مندان این زبان اولین نسخه php همراه با راهنما،  Mailing-List و FAQ طراحی گردیددر اوایل آنها نام آنرا Personal Home Pages گذاشتند (که مخفف آن PHP میباشد) و به دلیل گسترش قابلیتها و موارد استفاده از این زبان بعد از مدتیعنوان آن تغییر پیدا کرد و به Hypertext Processor تبدیل شد که در اصل بهمعنی ” پردازش داده قبل از تبدیل به HTML می باشد  php با گسترش اصول برنامه نویسی و ورود تکنولوژی پیشرفته باعث تحول در وبو تبادل اطلاعات در جهان گردیدکه به صورت اختصاصی برای ایجاد صفحات دینامیک طراحی گردید و قابلیت های بسیار متعددی مانند پرس و جو از بانکهایاطلاعاتی، ایجاد تصاویر گرافیکی، نوشتن و خواندن فایلها، محاوره با سرویسدهنده های راه دور به آن افزوده شد.