• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

پیدایش و مرگ خورشید

دانلود کتاب یک، دو، سه، بینهایت

تاریخ : ۱۹ دی ۱۳۹۶

توضیحات : از اتم ها و ستارگان و ابرها، از انتروپی و ژن ها، از این که شاید فضا منحنی باشد، و از سبب کوتاه شدن راکت ها… براستی هم در این کتاب از همه ی این موضوع ها، و بسیار موضوع های جالب دیگر بحث می شود.

محرک من در تهیه این کتاب کوشش برای گردآوردن جالب ترین واقعیات و نظریات علمی است به صورتی که تصویری از جهان، با همه ی مظاهر بغایت کوچک و بی نهایت برزگ آن، در برابر خواننده ی عزیز بگسترد و عالم را چنان که در چشم عالم جلوی می کند در نظر وی مجسم سازد. اما در اجرای این نقشه ی دامنه دار هرگز اندیشه ی آن نکردم که همه ی داستان را به طور کامل بازگویم، زیرا که در آن صورت بایستی به تدوین دایره المعارفی در چند مجلد بپردازم. در عین حال موضوع های مورد بحث را چنان در نظر گرفتم که به اختصار همه ی اطلاعات اساسی علمی را شمال شود و هیچ نکته ی لازمی فرو گذار نگردد.

در انتخاب موضوع ها بیشتر توجه به اهمیت و فایده ی آن داشتم تا به میزان سادگی آن ها؛ از این روی مندرجات کتاب یکنواخت و هموار نیست. برخی از فصل ها به اندازه ای ساده است که درک مطالب آن برای هر بچه هم میسر است، اما فهم کامل موضوعات بعضی دیگر احتیاج به اندگی تمرکز حواس و مطالعه دقیق دارد. با این همه امیدوارم که خواننده ی عادی هم در خواندن این کتاب با اشکال های جدی روبرو نشود.

بطوریکه خواهید دید بخش آخر کتاب، که مربوط به عالم کبیر است، بسیار از قسمت عالم صغیر کوتاه تر است. سبب آن است که در دو کتاب دیگر خود، یعنی “پیدایش و مرگ خورشید” و “سرگذشت زمین” به تفصیل از عالم کبیر، یعنی جهان بی نهایت بزرگ بحث کرده ام و تکرار همه آن ها را در این کتاب زاید دانستم. پس در بخش آخر کتاب نظری کلی و اجمالی به واقعیات و حادثات طبیعی در سیارات و ثوابی و ابری ها و قوانینی که بر آن ها حکومت می کنند انداخته و بحث مفصل تر را منحصر به موضوع هایی ساخته ام که در نتیجه پیشترفت های علمی سال های اخیر وضع روشن تری پیدا کرده اند و به خصوص در دو موضوع به مطالعه ی دقیق تر پرداخته ام، یکی نظریه تازه ای که به موجب و سبب انفجار “سوپرنووا” ها را کوچک ترین ذره ای را که در فیزیک شناخته شده، یعنی “نوترینو” شناخته است، و دیگری نظریه ی تازی های است درباره ی اصل منشا سیارات که نظریه پیدایش سیارات بر اثر تصادم خورشید با ستارگان دیگر را طرد نموده و نظریات قدیمی تر کانت و لاپلاس را، که تقریبا از لوح خاطرها زدوده شده بود، زنده کرده است.

فرض ذمه ی خود می دانم که از هنرمندان متعیید که آثار هنریشان، پس از تغییری که به قاعده ی توپولوژی به آن ها داده شده، پایه ی بسیاری از تصاویر این کتاب قرار گرفته اند سپاسگزاری کنم.