• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کارگران نفت خوزستان

دانلود کتاب اسرار خانه سدان

تاریخ : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

توضیحات :  کتاب اسرار خانه سدان به موضوع اسناد و مدارک جاسوسی انگلیس در جریان ملی شدن شرکت نفت در سال ۱۳۳۰ پرداخته است. در پی تصویب طرح ملی کردن صنعت نفت در سال ۱۳۳۰ و تعین هیاْت شش نفری بعنوان هیئت مدیره موقت شرکت نفت از طرف دکتر مصدق، شرکت نفت جنوب وابسته به دولت انگلیس که اداره صنایع نفت را عهده دار بود از هیچ اقدامی در جهت ایجاد انواع کارشکنی ها و اختلال در این صنعت فروگذار نکرد.

اداره انتشارات شرکت نفت که توسط نفت جنوب ایجاد شده بود بجای اینکه به انتشار دو نشریه خود بپردازد عملاً به ستاد مبارزه با جریان ملی شدن نفت تبدیل شده بود. ماموران انگلیسی با وخیم تر شدن اوضاع، اسناد و مدارک را از اداره انتشارات به منزل مستر سدان در کوچه ایرج خیابان قوام‌السلطنه برده و مخفی نموده بودند. در تیر ماه همان سال افرادی از وزارت کشور و اداره شهربانی بطور غیر رسمی به آن خانه یورش برده و اسناد و مدارک را توقیف نمودند. هرچند انگلیسی ها توانسته بودند با دفع‌الوقت مقداری از آنها را بسوزانند، ولی مدارک مهمی بدست دولت افتاد.

دانلود کتاب حماسه ۲۳ تیر – گوشه ای از مبارزات کارگران نفت خوزستان

تاریخ : ۵ آذر ۱۳۸۹

توضیحات :  در ۲۳ تیر ۱۳۲۵ هشتاد هزار کارگر مناطق نفت خیز خوزستان دست به اعتصاب زدند و خواستار اجرای کامل قانون کار و پرداخت حقوق روز جمعه و تعویض استاندار خوزستان شدند.  کمپانی نفتبا استفاده از تفنگداران روسای قبایل و عمال حکومت نظامی وژاندارمری به کارگران بی‌سلاح در آبادان حمله کردند و در جریان این یورش ۴۷ نفر از کارگران کشته  و ۱۷ نفر زخمی گردیدند, با این حال اجرای تقاضای اعتصاب ‌کنندگان ادامه یافت. در این اعتصاب کارگران شرکت نفت در گچساران هم شرکت داشتند.