• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب آموزش کیهانشناسی

دانلود کتاب انسان و کیهان

تاریخ : ۲۷ آذر ۱۴۰۲

توضیحات :  اینک کتاب دوم «سرگذشتهای کوچک درباره کیهان بزرگ» زیر عنوان «انسان و کیهان» از نظرتان می گذرد. در کتاب اول (شگفتی و شکوه کیهان) شما را با سیمای کیهان و ویژگیهایش آشنا کردیم. و نیز درباره بزرگ مردان علم سخن راندیم که در راه کشف حقیقت و رموز واقعی کیهان و شکستن سد خرافه ها و پندارهای کهن کوشیدند، و آنچه را که از پرده های جهل وظلمت به نام علم در برابر دیدگان مردم قرار داشت، دلیرانه دریدند. در کتاب دوم (انسان و کیهان)، انسان رو در روی کیهان می ایستد، به مطالعه ی خطرهایش مینشیند، به روزهای خوش سفر به کیهان می اندیشد و سپس آغاز به فتح آن میکند. تلاش او برای رسیدن به نزدیکترین قمر سیاره اش ماه – تهیه ی مقدمات سفر، تمرینات اجباری و دشوار از اینگونه اند. آنگاه سودای سفر به سیاره های دیگر را در سر می پروراند و برای تحقق بخشیدن به این آرزو از آخرین اکتشافهای علمی موتورهای اتمی، فوتونی یونی و… کمک می گیرد. تصورات انسان حد و حسابی ندارد، کنجکاوانه همه چیز را زیر و رو میکند طبیعت را به کار میگیرد تا روزی که تمامی گیتی در برابرش به زانو درآید.

دانلود کتاب سیاهچاله ها

تاریخ : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

توضیحات : واقعۀ خارق‌العادۀ کشف “سیاهچاله” از مهم‌ترین تحولات علمی قرن بیستم به شمار می‌رود. نخستین بار ریاضی فیزیک‌دان آلمانی “شوارتس چیلد” با استفاده از معادلات نسبیت اینشتین، وجود این هیولای مخوف آسمان‌ها یعنی سیاهچاله را حدس زد و از آن تاریخ به بعد هر دو گروه منجمین و فیزیک‌دانان هسته‌ای به دنبال سیاهچاله بوده‌اند و در این راه به اکتشافات مهم و قابل توجهی دست یافته‌اند. من پس از آشنائی مقدماتی حین تحصیل با “حفرۀ سیاه” تصمیم گرفتم آن را به فارسی زبانان معرفی کنم. برای این کار کتاب مهم و پر سر و صدای پروفسور جان تایلور دانش‌مند شهیر انگلیسی را از روی چاپ ارزان قیمتی که اواخر سال ۱۹۷۴ م. در لندن منتشر شد ترجمه کردم.

دانلود کتاب فراتر از این کره خاکی

تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

توضیحات : کتاب “فراتر از کره ی خاکی” دفتر اول از مجموعه ی دنیای پیرامون ما است که در این مجموعه به زبان ساده به بیان شگفتی های خلقت می پردازد. فراتر از کره ی خاکی کتابی در مورد کیهان شناسی به زبان ساده است که مطالب جدید و جالبی نیز در آن بیان شده است. خواندن این مجموعه را به تمامی دوستداران علم و زیبایی توصیه می کنم. کیهان شناسی از علومی است که از گذشته های دور بسیار مورد توجه بوده و هرگز کهنه نشده است. دنیای خارج از کره ی کوچک خاکی ما آنقدر وسیع و شگفت انگیز است که هرچه به آن بپردازیم به شگفتی های بیشتری در عالم خلقت پی می بریم و همچنین می فهمیم که زمین ما تا چه اندازه با ارزش است و نگهداری آن تا چه اندازه مهم. آن چه در پیش رو دارید مقدمه ای است بر شناخت اجمالی و ابتدایی کیهان بزرگ تا ذره ای درک کنیم در چه دنیایی زندگی می کنیم و در آسمان شب ما چه چیزهایی می بینیم.