• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب فارسی قبل از انقلاب

دانلود کتاب فارسی اول دبیرستان سال 1329

تاریخ : ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

توضیحات :   کتاب فارسی برای سال اول دبیرستانها تالیف جمعی از نویسندگان در سال ۱۳۲۹ در تهران و توسط شرکت مطبوعات به چاپ رسیده است. مولفان این کتاب عبارتند از : محمدتقی بهار (ملک الشعرا) رشید یاسمی بدیع الزمان فروزانفر عبدالعظیم قریب.

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1343

تاریخ : ۸ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در سال 1343 شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب راهنمای تدریس فارسی اول دبستان سال 1345

تاریخ : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

توضیحات : «این کتاب با توجه به اصول و بیشتر بر اساس روش‌های تکامل‌یافته و متداول تعلیم الفبا در ایران تهیه شده است و یادآور نکته‌هایی است که به‌یقین بسیاری از معلمان کلاس‌های اول دبستان، خود با مطالعه و تجربه دریافته‌اند و به آنها عمل می‌کنند؛ اما از آنجا که این کتاب حاصل نظریه‌ها و تجارب بسیاری از دانشمندان تعلیم و تربیت و معلمان بصیر و صاحب‌نظر گذشته و حال است، مطالعه و دقت در مطالب و پیشنهادهای آن را به همه صاحب‌نظران ارجمند …… توصیه می‌کنیم».

دانلود کتاب ‎‎فارسی چهارم دبیرستان سال 1338

تاریخ : ۸ تیر ۱۴۰۰

توضیحات :  پس از اینکه سالها طبع و نشر کتب درسی دبیرستانی وضع نابسامان و صورت ناهماهنگی بخود گرفته بود و فرهنگیان، مدیران دبیرستانها، دبیران، دانش آموزان و اولیاء آنها هریک از جهتی ناراضی بودند، اینک به پیروی از منویات شاهنشاه فرهنگ پرور در راه بهبود وضع کتب درسی آرزوی دیرین فرهنگ دوستان ایران در باب اسلوب صحیح نشر کتب دبیرستانی به مرحله تحقیق راه می‌یابد و به هدف کمال نزدیک می‌شود.

شرکت سهامی انتشار کتب درسی برای نشر برگزیده‌ترین کتب درسی از میان همه کتابهای سال و توزیع صحیح و سریع آن ب مقیاس وسیع در تمام نقاط کشور با همکاری کلیه کارشناسان فرهنگی و مطبوعاتی و مولفان دانشمندی که تالیفاتشان حائز حداکثر مزایای علمی و فنی است بوجود آمد.

(بیشتر…)

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1335

تاریخ : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در سال 1335 شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی ششم ابتدایی سال 1324

تاریخ : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی در دهه بیست هجری شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی دوم دبستان سال 1348

تاریخ : ۵ بهمن ۱۳۹۹

توضیحات :  هیچ لذتی برای انسان در هنگام پیری یادآواری کودکی نیست. بسیاری از افراد جویای کتاب های درسی قبل انقلاب را می شوند و با عشق این کتاب های دبستان گذشته که یادآوار کودکیشان است را مرور و زنده می کنند. این کتاب با عنوان ” فارسی ” جهت آموزش دانش آموزان کلاس دوم دبستان در دهه چهل هجری شمسی تالیف و منتشر شده بود.

دانلود کتاب فارسی و تاریخ ادبیات – سال ۱۳۵۱

تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

توضیحات :  حسن صدر حاج سید جوادی و حسن انوری این کتاب را برای دانش آموزان سال دوم راهنمایی علوم انسانی تدوین کرده بودند. در این کتاب مطالب گوناگون و متنوعی از متون نظم و نثر قدیم و جدید برای شناخت و معرفی دانش آموختگان، برگزیده شده است. علوم و ادبیات دوره مغول، صفویه، قاجاریه و بازگشت ادبی، مشروطه و معاصر و همچنین نمونه هایی از مکتب های ناتورالیسم، سمبولیسم و سورئالیسم در این کتاب معرفی شده و برای توضیح مطالب، نمونه هایی از آثار سعدی، عطار، ابن یمین، مولوی، جامی، وحشی بافقی، صائب، حافظ، خواجه نصرالدین طوسی، هاتف، قاآنی، فروغی، ‌پروین اعتصامی، ‌ایرج میرزا، نیما یوشیج، بهار، جلال آل احمد و دیگران آورده شده است. این اثر با همکاری نورالدین مقصودی در سال ۱۳۵۱ شمسی به دست دانش آموختگان رسید و دو سال بعد تجدید چاپ شد