• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب نجومی فارسی

دانلود کتاب نجوم به زبان ساده

تاریخ : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

توضیحات :  کتاب حاضر اصول علم نجوم را به زبانی بسیار ساده و در عین حال شیوا و شاعرانه بیان می کند و با آن که بشر در زمان ما به پروازهای کیهانی پرداخته و به کره ماه فرود آمده و در آستانه تسخیر سایر کرات است، باز همین که به قلم شیوای نویسنده و دانشمند شهیر فرانسوی کامیل فلاماریون به رشته نگارش درآمده هنوز شیرینی و جاذبه خود را از دست نداده و هم چنان آموزنده و دلنشین است. ترجمه کتاب نیز به پیروی از اصل صورت گرفته و به نحوی است که درخور فهم و استفاده همگان است.

دانلود کتاب مقدمات کیهان شناسی

تاریخ : ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

توضیحات : کیهان شناسی یا cosmology از واژه یونانی cosmas به معنای عالم گرفته شده است. پس کیهان شناسی به مطالعه عالم می پردازد. در واقع کیهان شناسی شاخه ای از علم ستاره شناسی است که ساختار جهان را مطالعه می کند. موضوعات مربوط به مبدأ آفرینش و سیر تکاملی جهان بوسیله ستاره شناسی ، فلسفه و دین بررسی می شود. شهرام طالعی، مدرس نجوم، در این کتاب برای شما در ۴۶ صفحه، مختصری از علم کیهان شناسی را جمع آوری کرده است

دانلود کتاب سفر به جهانهای دوردست

تاریخ : ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

توضیحات : بیرون رفتن از کره زمین ، سفر به کرات آسمانی و سیر و سیاحت در جهان های دوردست، هرگز مانند امروز در پیش روی آدمی جای نداشته است . تقریبا هر روز در روز نامه ها میخوانیم یا از رادیوها می شنویم که پیشرفتی در این زمینه حاصل آمده است . تاکنون بیش از یک دوجین قمر مصنوعی در پیرامون زمین و دو سیاره مصنوعی بگرد خورشید پرواز در آمده است . کوئی مرزهای زمین دیگر برای انسان تنگ شده و اندیشه آدمی در گرو تسخیر فضا و جهانهای ناشناخته است در همه جا و از جمله در ایران ، آگاهی بر پیشرفتهای دانش در این زمینه خواستاران فراوان دارد و بسیاری از مردم ، بویژه جوانان دانش دوست مایلند در باره این گوشه تازه و تقریبا نکاویده دانش آگاهی هایی داشته باشند . میخواهند بدانند که راههای شکافتن زره جاذبه زمین کدامند ؟ چرا سرعت های عادی برای سفر ب فضا نارساست و اصول و ساختمان موشکها و فشفشه ها چیست؟ در جو زمین و آنچه در وراء آن قرار دارد چه روی میدهد و ماه که نزدیکترین همسایه فضائی ماست چه ویژگی هایی دارد و و آیا میتوان به سیاره های منظومه شمسی دست یافت وب منظومه های دیگر راه جست و برای پاسخ دادن باین نیاز، در مجله ها و روزنامه های فارسی ، اینجا و آنجا مطالبی درباره این مسائل نگاشته اند و مینگارند که اگر هم اندکی کنجکاوی را سیراب کند ، با شگفتی را برانگیزد نمی توان گفت که دانستنیهای منظمی با شیوه علمی در بر دارند؛ بسبب فقدان مجله های علمی ، این نوشته ها بیشتر آمیخته با – و حتی گاهی آکنده از هیجانهای خاص روزنامه نگاریست .

(بیشتر…)

دانلود کتاب نجوم برای همه

تاریخ : ۸ دی ۱۳۹۲

توضیحات : کتاب نجوم برای همه تالیف ماکسول راید و ترجمه حسینعلی رزم آرا مجموعه ای از مفاهیم مهم و اساسی علم نجوم است که با بیانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان علاقه مند به نجوم با هر سطحی از معلومات ارائه شده است. اگر به نجوم علاقه دارید و یا به تازگی پا به این عرصه گذاشته اید، این کتاب میتواند شما را با دنیای شگفت انگیز نجوم آشنا کند. البته توجه داشته باشید که این کتاب در سال ۱۳۳۵ خورشیدی تالیف و چاپ شده بود لذا مطالب آن نیز مربوط به دانسته های بشر در همان دوره است.