• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کتاب های درسی قاجار

دانلود کتاب فارسی سوم دبستان سال ۱۳۰۸

تاریخ : ۴ شهریور ۱۴۰۲

توضیحات : در سال ١٢٩٠ شمسی قانون اساسی وزارت معارف به تصویب رسید و تعلیمات عمومی‌و اجباری جزو وظایف دولت قرار گرفت. نظام آموزشی چهار نوع مدرسه: مکاتب ابتدایی دهکده‌، مکاتب ابتدایی بلده‌، مدارس متوسطه و مدارس عالیه را شامل بود. بر طبق‌این قانون همه دستگاه‌های تعلیم و‌تربیت دولتی و خصوصی با برنامه یکسان‌، زیر نظارت دولت قرار گرفت و دوره تعلیمات ابتدایی شش سال و تعلیمات متوسطه نیز شش سال مقرر شد. بر اساس‌ این قانون دولت به تاسیس دبستان‌ها و دبیرستان‌ها در سراسر کشور دست زد و دارالمعلمین (دانشسرای مقدماتی) برای‌تربیت دبیر تاسیس شد.در سال ١٣٠٠ شمسی قانون شورای عالی فرهنگ به تصویب رسید. مطابق‌ این قانون کلیه امور مدارس شامل سازمان‌، برنامه‌، امتحانات‌، استخدام معلم‌، مدت زمان آموزش در سطح کشور یکسان شد و مولفان ملزم شدند که کتاب‌های درسی را مطابق برنامه‌ای که از طرف وزارت معارف به آنها ابلاغ می‌شد تالیف نمایند. در همین برنامه بود که آموزش علوم در‌ایران از دوره ابتدایی آغاز شد و کتاب‌هایی نیز برای آموزش علوم نوشته شد.

کتاب فارسی سوم دبستان سال ۱۳۰۸ . که با خط زیبایی نوشته شده است و دارای داستان ها و پندهای آموزنده است . متاسفانه جلد هم ندارد و کیفیت نقاشی هایش پایین است ولی به هر حال کیفیت متن اش بد نیست و یاد آور دوران پدر بزرگ های ما یا پدربزرگ های پدران ماست .

دانلود کتاب ‎‎فارسی چهارم دبیرستان سال 1338

تاریخ : ۸ تیر ۱۴۰۰

توضیحات :  پس از اینکه سالها طبع و نشر کتب درسی دبیرستانی وضع نابسامان و صورت ناهماهنگی بخود گرفته بود و فرهنگیان، مدیران دبیرستانها، دبیران، دانش آموزان و اولیاء آنها هریک از جهتی ناراضی بودند، اینک به پیروی از منویات شاهنشاه فرهنگ پرور در راه بهبود وضع کتب درسی آرزوی دیرین فرهنگ دوستان ایران در باب اسلوب صحیح نشر کتب دبیرستانی به مرحله تحقیق راه می‌یابد و به هدف کمال نزدیک می‌شود.

شرکت سهامی انتشار کتب درسی برای نشر برگزیده‌ترین کتب درسی از میان همه کتابهای سال و توزیع صحیح و سریع آن ب مقیاس وسیع در تمام نقاط کشور با همکاری کلیه کارشناسان فرهنگی و مطبوعاتی و مولفان دانشمندی که تالیفاتشان حائز حداکثر مزایای علمی و فنی است بوجود آمد.

(بیشتر…)

دانلود کتاب اول دبستان – سال ۱۳۳۹

تاریخ : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

توضیحات : این کتاب در سال ۱۳۳۹ بوسیله سازمان شاهنشاهی و خدمات اجتمائی انتشار یافته و جهت تدریس در سال اول دبیرستان بطور رایگان در مدارس ابتدائی ان روزگار توزیع گردیده است.