• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب تاریخ مبارک غازانی

توضیحات : تاریخ مبارک غازانى، اثر فارسی رشیدالدین فضل‌الله بن عمادالدوله ابواخیر، هسته اصلى «جامع التواریخ» بوده و در بردارنده تاریخ ایلخانان در ایران، از هولاکو تا غازان خان مى‌باشد. ظاهراً کتاب به فرمان غازان و با دریافت مبلغ یک میلیون دینار و در زمان او نوشته شده است. مؤلف به خوبى توانسته وضع مردم، مشکلات زندگى آنان، طرز معیشت، اوضاع مذهبى و طرز سلوک عمّال دولت با کارگزاران را منعکس کند که این باعث اهمیت کتاب شده است. کتاب با مقدمه مؤلف، در اشاره به تقسیمات آن آغاز و مطالب در سه قسمت ارائه شده است.

سبک نگارش کتاب بر خلاف تاریخ جهانگشاى جوینى و تاریخ وصاف، بسیار ساده و روان بوده و نوشته‌هاى مغولىِ آن به زبان فارسی محاوره‌اى روزگار مؤلف ترجمه شده است که سبکى نو محسوب مى‌شود. نویسنده در دوره غازان، بانى اصلاحات ایلخان زمان خود بوده و در اصل مى‌توان کتاب را راهنماى وى براى غازان خان در راستاى انجام این اصلاحات دانست. وى روابط نزدیکى با غازان خان داشته و مورد اعتماد وى بوده است. او سعى کرد در قالب شخصیت غازان خان، حاکم و پادشاه ایده‌آل خود را ترسیم کند. کتاب، منبع اصلى در مطالعه تاریخ عصر ایلخانان و شامل مجموعه «یرلیق‌هاى غازان» یا فرامین وى در مورد اصلاحات مالى مى‌باشد. با این که مؤلف خود از کارگزاران ایلخانان مغول بوده و ناچار در اثر خود از آنان با احترام یاد کرده است؛ ولى گزارش کشتارها، ویرانگرى‌ها و غارت‌هاى آنان را به تفصیل بیان و تأسف خود را از این وقایع ابراز کرده است. مؤلف در جاى جاى مباحث، اطلاعات فشرده‌اى از تاریخ معاصر خود را نیز ذکر کرده که از ویژگى‌هاى کتاب به شمار مى‌آید.

نام کتاب : تاریخ مبارک غازانی
نویسنده : رشید الدین فضل الله
تعداد صفحه : 448
حجم فایل : 16,900 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.