• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب خسارات متفقین به ایران

توضیحات : آرشیو ملی ایران (سازمان اسناد و کتابخانه ملی) در هشتادمین سالگرد اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در شهریور ۱۳۲۰، اسنادی از خسارات وارده به کشور در دوره حضور قوای متفقین و تلاش دولت انگلیس برای سانسور اخبار جنگ و پیگرد مظنونان مخالف نیروهای خارجی منتشر کرده است. یکی از اسناد مهمی که منتشر شده مکاتبه وزیر مختار انگلیس با نخست‌وزیر ایران درباره عدم رضایت از سانسور مطالب مربوط به متفقین در مطبوعات داخل کشور است که در نهایت به تقاضای او برای ارسال کلیه اخبار مربوط به جنگ به اداره سانسور انگلیس قبل از انتشار آن‌ها منجر می‌شود. اما در نهایت در شهریور ۱۳۲۴ قسمت سانسور منحل و سانسور نامه‌ها توسط متفقین ملغی می‌گردد.

نام کتاب : خسارات متفقین به ایران
نویسنده : سازمان اسناد و کتابخانه ملی
تعداد صفحه : 84
حجم فایل : 17,100 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال نظر دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب خسارات متفقین به ایران”

  1. طاهر قرشیخ گفت:

    تا زمانی که یک حکومت کاملن ایرانی و ایران گرا بر این کشور حاکم نشود که هیچگونه وابستگی و نوکر صفتی در قبال روسیه، چین، آمریکا و اروپا نداشته باشد. متفقین حتا تف هم کف دست ایران نمی اندازند! هر وقت خسارت 1000 میلیارد دلاری جنگ عراق علیه ایران را مانند کویت از برادران خائن و جنایتکار عراقی گرفتیم اونوقت میشه یه چیزی گفت!