• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب پزشکی دریایی

توضیحات : طراحی ‎این کتاب به گونه‎ای است که بتواند همچون کتابچه‎ای دستی در شرایط اورژانس مورد استفاده پزشکان و گروه‎های پزشکی باشد و در ضمن اطلاعات پایه در زمینه علوم دریایی وابسته به سلامت و بیولوژی دریا را نیز در اختیار خواننده قرار دهد. از‎این رو، مباحث مربوط به بیماری‎ها و پزشکی غواصّی در حد نیمه تخصصی ارائه شده‎اند ولی باید اذهان نمودکه مبحث پزشکی غواصّی بسیار تخصصی می‎باشد و ‎این نوشتار تنها در حدّ آشنایی پزشکان و رفع شرایط اورژانس در هنگام برخورد با غواصّ آسیب دیده مؤثر است؛ امّا از آنجا که شرایط ‎این گروه بسیار بحرانی است، جداول اتاق فشار برای درمان بیماری برداشت فشار به صورت تخصصی‎تر ارائه شده‎اند.

از آنجا که پزشکان تاره به کار ممکن است آشنایی با زیستمندان دریایی نداشته باشند و در گفتمان با بیماران و مصدومین دریایی دچار مشکل شوند، اطلس رنگی ‎این جانوران نیز به نوشتار افزوده شده است. با تمام‎این موارد، هنوز باید در نظر داشت که گستره پزشکی دریایی نه تنها در ‎ایران بلکه در جهان نیز ناشناخته بوده و همچون نوزادی می‎باشد که در دامان علوم زیستی رو به تکامل است. چنین است که هنوز هم در سطح جهان به کتاب جامع تخصّصی پزشکی دریایی بر نمی‎خوریم و امید است بتوان با دریافت بازخوردهای عزیزان و رهنمودهای پژوهشگران علوم پایه و بالینی از سراسر کشور، به تدوین کتاب جامع پزشکی دریایی به زبان انگلیسی نیز اقدام نمود.

در هر صورت،‎ این نوشتار، ماحصل سی سال تجربه، مطالعه و پژوهش نویسنده در زمینه علوم پایه و بالینی دریایی می‎باشد که تمایل داشته است با متون کلاسیک پزشکی غواصی، مسمومیّت‎ها و اورژانس‎های دریایی نیز همخوانی داشته باشد ولی بی‎شک، کم و کاستی‎های فراوانی در آن به چشم می‎خورد که‎ این حقیر آماده دریافت هر گونه اظهار نظر خوانندگان گرامی‎ برای تصحیح آن موارد در ویرایش‎های پسین است.

نام کتاب : پزشکی دریایی
نویسنده : ایرج نبی پور
تعداد صفحه : 204
حجم فایل : 4,670 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.