• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب تاریخ تریاک و تریاکی در ایران

توضیحات : تریاک از نخستین داروهایی است که بشر شناخته است. در خط سومری علاماتی برای خشخاش به کار می‌بردند که به معنای «گیاه خوشحال» بود. در آثار یافته شده از کتابخانه آشور بانی پال ( قرن هفتم ق م)، از عصاره خشخاش که داروی همه دردها بود، نام برده شده است. مصریها کِشت خشخاش را از سومریها آموختند و از طریق آنان به خواص تریاک پی بردند. بعدها تریاک را از مصر به یونان بردند و به عنوان داروی مُسَکّن و خواب آور و ضدافسردگی از آن استفاده کردند.

ظاهراً ایرانیان از دوران باستان تریاک را می‌شناخته و از پادزهر بودن آن آگاه بوده اند. به گفته پورداود، عربها تریاک را به ایران آوردند. عربها از طریق مصریان با تریاک آشنا شده بودند و در سفرهای طولانی خود، برای رفع خستگی، آن را می‌خوردند و به شترهای خود نیز می‌خوراندند.

نام کتاب : تاریخ تریاک و تریاکی در ایران
نویسنده : ح . کوهی کرمانی
تعداد صفحه : 333
حجم فایل : 9,770 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 5 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب تاریخ تریاک و تریاکی در ایران”

  1. طاهر قرشیخ گفت:

    ایول، به این میگن یه کتاب مشتی! خیلی باحاله!

  2. جعفر بی آزار گفت:

    کار بسیار ارزشمندی انجام می دهید. برای شما و تمام دست اندکاران که زحمت تهیه و ارسال کتاب ها را انجام می دهند، آرزوی سربلندی و بهروزی دارم. من شخصا خود را بسیار مدیون شما می دانم، به خاطر آنچه آموخته ام.

  3. Omid2121 گفت:

    با درود فراوان به شما گرامیان فرهیخته، که در راه کتاب خوانی کوشا هستید..شما تارنمای بسیار جالب و فوق العاده که پیام آور و پیام رسان کاملی برای پارسی زبان های گیتی،آنهم ،رایگان به ارمغان آورده اید،
    بدون شک و غلو کردن و بــہ معنای راستین « پیامبران زمانه » خویش هستید،، باشد که مانا باشید….
    خوشــا آنـــان کـہ بــا عـزت ز گیتـے بساطـ عشق چیــدندو رفتـند… ،
    خوشــا آنـــان کہ بار دوســتــے کشیــدندو نسنـجیــدنـدو رفتـند… .

  4. Hemmat گفت:

    با سلام
    اگرچه کتاب قدیمی است اما حاوی مطالب ارزشمندی است .

  5. بیژن قربانی گفت:

    باسلام
    با تشکر فراوان از زحمات گروه شما برای گرداوری کتابهای باارزشی که برای من میفرستید تمام کتابهایی که تا بحال دیدم بسیار جذاب و مفید بودند وبرای بالا بردن سطح آگاهی جامعه بسیار مفید هستند باز هم ممنونم از فعالیت گروه شما