• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب جامعه شناسی خرافات در ایران

توضیحات : شالوده‌های اصلی و زمینه‌های تاریخی شکل‌گیری خرافات به جهل و ناآگاهی انسان‌های اولیه و عدم کنترل محیط به وسیله او برمی‌گردد. در این شرایط است که انسان برای راهنمایی خویش به عقل اتکا نمی‌کند، و به واسطه میل و احتیاجی که به دانستن علّت وجود اشیا دارد به احساسات و قوه تصوّر خود پناهنده می‌شود. از سوی دیگر در اعصار سیاه اجتماعی و سیاسی، از جمله دوره غلبه اقوام بیگانه، زمانی که جامعه دستخوش اضطراب و درماندگی می‌شد و راهی برای گریز یا پیروزی نمی‌یافت، گرایش به اعتقادات خرافی به عنوان تنها را کاهش آلام و مصیبت‌های جوامع تحت سلطه شناخته می‌شد. زیرا جامعه ذاتاً برای ادامه حیات، نیازمند امید بود و در غیاب امید واقعی به آرزوهای واهی متوسل می‌شد. بنابراین باز این نتیجه حاصل می‌شود که خرافات از جهل و ناآگاهی انسان درباره پیوند علّی موجود بین پدیده‌ها نشأت گرفته است. پژوهش‌نامه حاضر حاوی تعدادی مقاله از نویسندگان مختلف است که این مقالات به توصیف وضعیّت‌ گرایش به خرافه و بررسی مفهومی و تاریخی خرافه‌گرایی اختصاص دارد.

نام کتاب : جامعه شناسی خرافات در ایران
نویسنده : گروه پژوهش هاي فرهنگي و اجتماعي
تعداد صفحه : 226
حجم فایل : 1,020 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 5 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب جامعه شناسی خرافات در ایران”

  1. اکبر موسایی گفت:

    متشکرو خیلی ممنون از اینهمه مطالب خوب وباارزش که جهت اشاعه فرهنگ مطالعه در اختیار ما قرار دادید .عالیست

  2. کمال نادی گفت:

    از کسانی که در امور مطالعه زحمت می کشند.ممنونم.از اینکه توان جبران محبت شما را نداریم.عذر ما را قبول کنید.از همه مهمتر عمل خوب شما هم مجانی است.احترام را مضاعف میکند.خداوند به شما برکت دهد.

  3. محمد فضل گفت:

    با سپاس ازمعرفی کتابهایمفید

  4. Hemmat گفت:

    عرض ادب و احترام

    کتاب بسیار ارزشمندی است و از چند پژوهش میدانی در باره خرافه
    و خرافه گرایی تشکیل شده است.
    سپاس فراوان از پارس بوک مهربان
    ارادتمند شما

  5. فریبرز برج سفیدی گفت:

    درود بر شما وسپاس از تلاشتان در معرفی وعرضه ی کتاب های خوب.خواهشمندم در معرفی کتاب نام نویسنده ومترجم آورده شود تا انتخاب برای خواهان راحت تر باشد .