• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

استفاده از زمان

دانلود کتاب اندازه گیری زمان

تاریخ : ۷ آذر ۱۴۰۱

توضیحات :   یکی از روشهای اندازه گیری طول زمان تقویم (گاهنامه) است. کار تقویم حساب کردن سال و شمردن سالهایی است که از مبدا معینی شروع شده اند. تقویمی که امروزه مورد استفاده است، اولین و تنها وسیله اندازه گیری زمان نیست. تاکنون بیش از دویست نوع گاهنامه بوجود آمده است که اختلاف زیادی با یکدیگر داشته اند، این اختلاف بیشتر مربوط به مبدا و چگونگی محاسبه روزهای سال است.

فهرست کتاب :

فصل اول: زمان و سالنامه

فصل دوم: چگونگی اندازه‌گیری در زمان‌های بسیار قدیم

فصل سوم: ساعت ماشینی به کمک چرخ و آونگ

فصل چهارم: چرا ملوانان به ساعت دقیق احتیاج دارند

فصل پنجم: تعیین، ضبط و اعلام زمان به طور دقیق

فصل ششم: چگونه ساعتی را میزان می‌کنند

فصل هفتم: واحدهای اندازه‌گیری و نمونه‌های واحد

فصل هشتم: ساعت اتمی

فصل نهم: واحدی برای سنجش زمان‌های کوتاه

فصل دهم: مطالعه پدیده‌هایی که تغییرات سریع دارند

فصل یازدهم: اندازه‌گیری هزارم و میلیونم ثانیه دستگاه‌های کاتودی

فصل دوازدهم: میلیونم و میلیاردم ثانیه را چگونه اندازه می‌گیرند

فصل سیزدهم: ساعت هزاره‌ها

فصل چهاردهم: سن صور مختلف زندگی روی زمین

فصل پانزدهم: آیا می‌توان عمر خورشید را معین کرد

فصل شانزدهم: پیشرفت علوم در تحقیقات فضایی

فصل هفدهم: زمان را چگونه در اختیار می‌گیرند

دانلود کتاب مدیریت هوشمندانه زمان

تاریخ : ۴ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات :   کتاب “مدیریت هوشمندانه ی زمان ” اثری از استیو مقدم با همکاری سمیه امیری و تارا کمانگر می‌باشد. همه مردم در طول شبانه روز ۲۴ ساعت فرصت دارند، اما تفاوت در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی است که بعضی می‏توانند و برخی نمی توانند کارهایشان را در زمان‌بندی تعیین‌شده، پیش ببرند. در این کتاب، با روش‏های شخصی و هوشمندانه ی من برای مدیریت زمان، آشنا می‏شوید. این روش‏ها را با چند روش کلی استاندارد همراه کردم و برای مدیریت زمان، به همکاران، دانشجویان، مشتریان و نزدیکان مشاوره دادم و در بعضی هم، در طول این سال‏ها، تغییراتی دادم.

دانلود کتاب مدیریت زمان‎

تاریخ : ۹ خرداد ۱۳۹۹

توضیحات :  در این کتاب آثار و نتایج مهم مدیریت زمان در زندگی مورد بررسی قرار می گیرد تا رسیدن به اهداف و موفقیت را برای همه افراد ممکن کند. مدیریت زمان موجب كاهش استرس و تنش در ما می شود و همين امر موجب بهبود سلامت روحی و جسمیمان می شود و كمک می‌كند تا با شناسایی کارهای مهم و اولویت‌ها برخی از فعاليت‌های غیر ضروری را از لیست کارهای روزمره مان حذف کنیم و به آن چیزی بپردازیم که در زندگی ما واقعا مهم است همچنین كمک می‌كند تا از طريق حذف مزاحمت‌ها و زمان های تلف شده برای کارهای غير ضروری مدت زمانی را كه واقعا كار مفید انجام میدهیم افزايش یابد.

“زمان استراحتمون رو کوتاه تر کنیم : بدن و جسم ما در طول روز به استراحت حتما نیاز داره برای ریکاوری و برگردوندن انرژی به جسممون لازمه که در طول روز وقتی رو اختصاص بدیم به دراز کشیدن یا خوابیدن یا استراحت کردن ، حالا چه استراحت جسمی چه استراحت فکری. اما برای این که ما بتونیم برنامه های کاریمون رو درست انجام بدیم و دچار کمبود زمان نشیم باید این زمان استراحت رو کوتاه تر کنیم . من نمیگم حذف بشه که دچار خستگی و کمبود انرژی باشیم بلکه وقت و زمانش رو کوتاه تر کنیم اگه قراره یه ساعت دراز بکشیم و یا بخوابیم اون رو به نصف برسونیم و نصف اون زمان رو اختصاص بدیم به انجام کارهامون . درعوض در پایان روز و با تموم شدن لیست کارهامون ما کلی زمان داریم برای استراحت و بازیابی انرژیی که صرف کردیم اون هم با آرامش کامل و آسودگی خیال . در طول روز به جسممون و روحمون و ذهنمون رحم کنیم و از انجام فعالیت های سنگین فیزیکی و ذهنی و روحی اجتناب کنیم و زیاد به خودمون فشار و استرس وارد نکنیم. برا همین ما کارهای سنگینی که داریم و حجمشون بالاست رو به قسمت های کوچیکتر تقسیم کنیم مثلا برای مقاله نوشتن تخصصی کاری که هر روز ما انجام میدیم، اینه که آروم آروم میایم تحقیق میکنیم و تا هر جایی که توان داریم انرژی میزاریم و معمولا بین نیم ساعت تا یک ساعت بعد ازین زمان یه استراحتی میکنیم و میریم آب یا یه نوشیدنی خوش طعم و پر انرژی میل میکنیم، و بیرون رو یه نگاه میندازیم و آب و هوایی تازه میکنیم و بعد دوباره میاییم نیم ساعت یک ساعت بسته به نوع آموزشی داریم تهیه میکنیم به کارمون ادامه میدیم. “

دانلود کتاب گنج پنهان

تاریخ : ۲۸ فروردین ۱۳۹۳

توضیحات : شاید تاکنون این گفته پیشینیان را شنیده باشید که: «وقت طلاست!» در همه فرهنگهای ملل درباره ارزش زمان داستانها زده‌اند؛ از جمله افغانها می‌گویند: «شما ساعت را در اختیار دارید و ما زمان را» و نیز چینی‌ها می‌گویند: «صبر، کوه را هم جابه‌جا می‌کند». بنابراین برای رسیدن به بهترین حالت استفاده از زمان، همچنان که باید هر دم را غنیمت دانست، باید از شتابزدگی هم خودداری نمود. کتابی که در پیش رو دارید می‌کوشد به خواننده بیاموزد که چگونه از زمان خود به بهترین روش و به صورتی بهره‌ور کام جوید. در این راستا، باید باورهای خود را درست گردانیم و تغییرات لازم را در نگرش و اندیشه خود پدید آوریم و آنچه وقت ما را هدر می‌دهد بشناسیم و از آن بپرهیزیم.