• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تجهیزات ساختمان هوشمند

دانلود کتاب نصب و راه اندازی تجهیزات هوشمند ساختمان

تاریخ : ۲۵ دی ۱۴۰۱

توضیحات : فلسفه هوشمند سازی ساختمان این است که همه شرایط محیطی و کارکرد تجهیزات مطابق با نیاز فرد یا ساکنین خانه تنظیم شود و در خدمت ایجاد آسایش و آرامش آنها باشد .در یک خانه هوشمند بسیاری از اعمالی که یک فرد به صورت ارادی یا غیر ارادی در خانه انجام می دهد توسط سیستم های هوشمند تنظیم و انجام میشوند که این مساله باعث صرفه جویی یا بهینه سازی زمان و انرژی می شود . برای رسیدن به این اهداف و زندگی مدرن در یک خانه هوشمند ، نیاز به یک سری تجهیزات هوشمند سازی ساختمان از جمله تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری می باشد که این تجهیزات با جمع آوری اطلاعات محیطی و انتقال آنها به سیستم های مرکزی، یک ساختمان هوشمند را مدیریت می کنند .

یکی از تجهیزات کاربردی و مهم در سیستم هوشمند ، تجهیزات مربوط به کنترل هوشمند روشنایی در ساختمان هاست . این تجهیزات هوشمند روشنایی که شامل کلید دیمر ، کلید سنسوردار ، کلید و پریز هوشمند و … می باشد به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید روشنایی خانه یا محل کار خود را کنترل کنید . علاوه بر این بر اساس سناریوهای مختلفی که می توانید در سیستم خانه هوشمند تعریف کنید مانند سناریو شام ، سناریو میهمانی و … می توانید روشنایی و نورپردازی داخل و خارج ساختمان را به صورت اتومات متناسب با فضا و شرایط محیط تغییر دهید .

دانلود کتاب فناوری های ساختمان

تاریخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :  به منظور تخمین مقدار مصالح مورد نیاز و برآورد هزینۀ انجام عملیات اجرایی با استفاده از نقشه های مصوب و دفترچۀ فهرست بها محاسبات انجام می شود که به آن متره و برآورد گفته می شود که عامل مهمی در تصمیم گیری اجرا و یا عدم اجرای هر پروژۀ عمرانی می باشد. این لغت بیشتر در علم مهندسی کاربرد دارد و از آن برای متر کردن و یا اندازه گرفتن مقدار مصالح به کاررفته در یک سازه استفاده می شود. این سازه می تواند ساختمان، راه، پل و غیره باشد. با تعریف فوق اگر ما بتوانیم مقدار مصالح به کاررفته در یک سازه را تعیین کنیم آن سازه را متره نموده ایم مثلاً اگر بتوانیم بگوییم که در این دیوار چند مترمکعب آجر مصرف شده و یا اگر بتوانیم بگوییم برای فرش کردن این اتاق چند مترمربع موزاییک یا سنگ مصرف شده. در این حالت می گوییم آجرچینی آن دیوار یا سنگ فرش آن اتاق را متره کرده ایم.