• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

نظریه های فیزیک

دانلود کتاب زمان، بزرگترین راز هستی

تاریخ : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

توضیحات : این کتاب شامل ۲ بخش فیزیک و فلسفه است. همینطور سعی شده بیشتر مطالب به صورت ساده بیان شود تا همه ی مردم بتوانند این مباحث را درک کنند. هرچند که موضوع اصلی این مقاله زمان است، ولی تمامی مباحث به زمان ختم نمیشوند. مباحثی از فیزیک کوانتومی و نسبیت هم مطرح شده که به درک بهتر جهان کمک میکنند. این مقاله دارای دو نسخه ساده و پیشرفته است  که نسخه پیشرفته شامل فرمول ها مباحث پیشرفته برای دوستانی که علاقه بیشتری به موضوعات دارند است. در مقاله ی قبلی من “سفر در زمان از منظر نظریه های فیزیک” بحث ها مبتدی تر بود و موضوعات کمی مطرح شده بود همچنین بعضی قسمت ها دارای اشکالات فنی و نگارشی بودند که در این مقاله سعی شده که بیشتر آنها حل شوند. در این مقاله بحث ها ساده هستند و تنها به موضوعات مهم پرداخته شده و خیلی از بحث ها به خاطر پیچیده نشدن مقاله مطرح نشده و فقط مطالب کلی آورده شده. تنها هدف این مقاله بالارفتن اطلاعات عمومی است.

دانلود کتاب سرگذشت فیزیک

تاریخ : ۹ فروردین ۱۴۰۰

توضیحات :    از اینکه آدمی در مدرسه قسمت‌های مختلف فیزیک را در کلاس‌های متعدد بخواند و خود را برای امتحان این درس در میان درس‌های بسیار دیگر آماده کند، تا اینکه جان و عصاره این علم را در یک کتاب و به صورت مسلسل ببیند، تفاوت بسیار است. انرژی و کوانتوم و نسبیت و هسته اتم و اجزای آن از کلماتی است که تقریباً در همه خواندنی‌های عمومی روزانه از جمله روزنامه و کتاب‌های تازه چاپ و جز آن‌ها می‌آید، و کتاب حاضر تألیف گاموف، که از دانش‌مندان نامدار عصر حاضر است و دو سه کتاب دیگر او نیز به فارسی ترجمه شده و مورد توجه قرار گرفته است، بهتر از هر کتاب دیگر تاریخ علم فیزیک و سیر تکاملی آن را بیان می‌کند و به خواننده فکر صحیحی از گذشته و پیشرفت‌های آینده این علم می‌دهد، و معنای واقعی مفاهیمی را که با الفاظ فوق بیان می‌شود آشکار می‌سازد.

دانلود کتاب این جهان سرشار از شگفتیها

تاریخ : ۲۶ دی ۱۳۹۲

توضیحات : نام اصلی کتاب حاضر، “این جهان سرشار از شگفتیها، اما قابل شناخت” است و نویسنده آن استاد فلسفه و سردبیر مجله علوم فلسفی است. وی در حل برخی مسائل ماتریالیسم دیالیکتیک و فلسفه علوم نقش چشمگیری داشته و رساله ها و مقالات علمی متعددی تالیف کرده است. او در این کتاب نشان میدهد که پیشرفت علوم سبب انعکاس هرچه ژرفتر تنوع بی پایان جهان مادی در قوانین و مقولات علمی میگردد.

دانلود کتاب دانستنی های فیزیک، نجوم و کامپیوتر

تاریخ : ۳ آبان ۱۳۹۲

توضیحات : این کتاب مجموعه ای از دانستنیهای مربوط به دانش فیزیک، نجوم و کامپیوتر است. بعضی از آنها از سایتهای علمی درج شده در کتاب برداشته شده است ولی منبع بعضی از مطالب خود نویسنده است. در این مجموعه وقتی نوشته شده “در اینجا نظریه ای جدید ارائه شده است” نشان می دهد که نویسنده آن را نوشته و از منبع دیگری استفاده نکرده است. ولی وقتی نوشته شده است”رجوع کنید” آنرا از سایتی برداشته و ویرایش کرده و در داخل مجموعه قرار داده است. امید است مورد استفاده علمی شما قرار گیرد.