• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

کشورهای توسعه یافته

دانلود کتاب شارلاتانها : مروری بر تشخیص و درمان توسعه نیافتگی

تاریخ : ۳ مهر ۱۳۹۷

توضیحات : مدت ها این موضوع فکر مرا به خود مشغول کرده که چرا کشور عزیزمان ایران، علی رغم منابع و سرمایه های طبیعی و انسانی فراوان و ارزشمندی که دارد آن چنان که باید و شاید نتوانسته در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد. سوال اینجاست که چرا کشوری با منابع سرشار نفت و گاز، معادن ارزشمن د طلا، مس، آهن، اورانیوم و …، موقعیت جغرافیای سیاسی فوق العاده، اقلیم چهارفصل، وجود شرایط ایده آل صنعت گردشگری، سرمایه خوب و مستعد انسانی و … کشوری توسعه یافته نشده و در مسیر توسعه هم سرعت لازم را ندارد؟! ولی از طرف دیگر کشورهایی چون ژاپن و سوییس بدون داشتن اغلب مواهب طبیعی و انسانی فوق در زمره کشورهای توسعه یافته قرار دارند؟ البته این سوالی است که از آحاد مختلف جامعه بارها می شنویم ولی جوابی قابل قبول، مستدل و علمی برای آن یافت نمی گردد، هرچند در این بین چند تن از اساتید و صاحب نظران در این مورد قلم زده و مطالب خوبی را نیز بیان نموده اند.

کتاب پیش رو به شکلی علمی و سیستماتیک به بررسی علل توسعه در جوامع پیشرفته و عدم توسعه یا سرعت کم آن در جوامع در حال توسعه و جهان سوم پرداخته و علاوه بر ریشه یابی و تشخیص علت ها، راهکارهای درمان و همچنین مبارزه با شارلاتانیسم را ارائه داده است.

دانلود کتاب ایران ساختن یا ساختن

تاریخ : ۳۱ خرداد ۱۳۹۲

توضیحات : این کتاب با نثری ساده به خلقیات و روحیات ما ایرانیان که به شکلی از سلسله دلایل و موانع رشد و توسعه ایران است، می پردازد. نکات کلیدی و مفاهیم بنیادی دلایل عقب ماندگی ایران و به بیانی توسعه نیافتگی ایران، در قالب کوتاه و گویا، مطرح شده است. نویسنده در ابتدای کتاب به این مسئله پرداخته که کشور ایران کشوری عقب مانده است یا توسعه یافته و با ارائه توضیحاتی فهم و تشخیص این موضوع را به خواننده واگذار کرده است. در فصل دوم به دلایل عقب ماندگی ایران در طول تاریخ و بخشی از این دلایل به عنوان موانع کنونی پیشرفت ایرانیان اشاره نموده است. در ادامه به ثروت های پیدا و پنهان ایران و ایرانیان اشاره شده است تا به شکلی امکانات و پتانسیل های بسیار زیاد ایران برای رشد و پیشرفت مطرح شده باشد. در بخش بعدی نیز به ویژگی های یک کشور توسعه یافته و معیارهای توسعه یافتگی اشاره شده است و نهایتاً بخش اصلی کتاب که شامل اصلی ترین موانع فرهنگی است، در قالب تک صفحه ای و کوتاه بررسی شده است. چیدمان و صفحه بندی مطالب نیز به شکلی است که هر صفحه ای به تنهایی می تواند، پیام خود را به خواننده منتقل نماید و خواننده را با یکی از موانع فرهنگی رشد و توسعه و پیشرفت ایران آشنا نماید.