• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

دانلود کتاب قانون و دادگستری در شاهنشاهی ایران باستان

توضیحات : دادرسی کیفری در ایران عمری طولانی دارد و در طول اعصار با توجه به احتیاجات، مناسبات و فرهنگ این مرز و بوم، متحول شده است. در روزگاران گذشته، ایران آیین دادرسی کیفری پیشرفته‌ای داشت و احترام به حقوق طرفین دعوی به صورت دقت در رسیدگی، حق انتخاب وکیل، امکان تجدید نظر‌خواهی و… همه ناشی از احترام به حقوق شهروندان بود که در آن دوران نهادینه شده بود و ارتباط مستقیم با ارزش‌های حاکم بر جامعه ایرانی داشت. هرودوت، گزنفون و بسیاری دیگر از مورخان یونانی بارها از توجه خاص ایرانیان به اجرای قانون و عدالت یاد کرده‌اند و حتی در مورد ثبات قوانین دادگستری ایران در تورات آمده است: «مگر این قانون ایران است که تغییر ناپذیر باشد؟» بی‌تردید پیشرفتهای فراوان پارسیان تا حد زیادی مرهون نظام پیشرفته دادرسی بود که در آن روزگار وجود داشت. چنانکه بسیاری از دستاوردهایی که جهان معاصر در زمینه اصول دادرسی کیفری در چند قرن اخیر به آن نائل شده، در ایران باستان وجود داشته است. برای پی بردن به این مقصود، در این نوشتار به بررسی تاریخ دادرسی کیفری در سه دوره هخامنشی، اشکانی و ساسانی می‌پردازیم. اسناد و مدارک باقی مانده از دوره‌ی ایران باستان در خصوص آیین دادرسی کیفری کامل نمی‌باشد‌.‌ مخصوصا از وضعیت دادگستری در دوره‌ی پیشدادیان‌،‌کیانیان و حکومت مادها اطلاعات موثقی در دست نمی‌باشد‌. ‌برای مثال در مورد دوره‌ی پیشدادیان گفته‌اند که چه کسانی بیان می‌کنند‌؟‌ «‌نخستین دودمان پادشاهان ایرانی را از آن رو پیشدادیان نامیده‌اند که در وضع قانون و گسترش عدل و داد پیشقدم بوده‌اند‌.»‌

نام کتاب : قانون و دادگستری در شاهنشاهی ایران باستان
نویسنده : اشرف احمدی
تعداد صفحه : 264
حجم فایل : 5,930 کیلوبایت
لینک دانلود مستقیم کتاب
اگر موفق به دانلود فایل نشدید مرورگر خود را تغییر دهید و یا لینک دانلود را در صفحه جدید مرورگر خود باز کنید ( گزینه Open in new tab )
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با ما به مدیران اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

ارسال شده ها 5 دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب قانون و دادگستری در شاهنشاهی ایران باستان”

  1. بهرام آیریا گفت:

    خوب است علت ضعف و سقوط سلسه ساسانی را در حمله اعراب مورد بررسی دقیق قرارگیرد. اگر عدل و عدالت در جامعه آنروز م ایران تداوم داشت ، هیچوقت ایرانیان در مقابل حمله ی اعراب شکست نمیخوردند. اما در مورد حمله اعراب ، در هیج جائی از قرآن مجید گفته نشده که برای تبلیغ دین خود بجگنید. بلکه گفته شده اگر بر شما حمله کردند شما دفاع کنید تا جاییکه دیگر دست ازحمله بردارند. همچنانکه در جنگ عراق علیه ایران اینگونه عمل شد.

    اسلام تبلیغی با اسلام داعشی و طالبانی و القاعده ای بسیار فرق دارد . باور و ایمان با تعصب بسیار فرق دارد. تا جاییکه در قرآن ترجمه ی فارسی آقا حداد عادل خوانده ام ، همیشه گفته شده، ای پیامبر وظیفه تو تبلیغ است.

  2. mina گفت:

    خیلی ممنونم بابت کتاب خوبتون

  3. حمید رضا گفت:

    دوستان حتما دانلود کنید حتما . کتاب بسیار جالب است این کتاب چاپ سال های دور است پشیمون نمی شید حتما دانلود کنید مرسی پارس بوک عاشق کتب اسکن شده ام تا می توانید کتب اسکن بگذارید شاد باشی

  4. حمید رضا گفت:

    دارم دانلود می کنم امیدوارم جالب باشه و بن مایه هاش زیر نویس شده باشه که بتوانیم استناد کنیم . سپاس از پارس بوک

  5. پوريا برزعلي گفت:

    بسيار كتاب مفيد و آموزنده اي است.
    با سپاي از زحمات شما.