• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

تکامل انسان از نظر فسیل شناسی

دانلود کتاب ابزار سنگی در تکامل انسان‎

تاریخ : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

توضیحات : انسان‌های نخستین از دستکم ۲ میلیون سال پیش به سمت اوراسیا حرکت کردند، با این حال جدول زمانی دقیق انسان‌های مدرنی که خارج از آفریقا پخش شده‌اند مشخص نیست. دانشمندان گمان می‌کنند انسان خردمند اندکی پس از آغاز تکامل نهایی ما، شاید در حدود ۳۰۰ هزار سال پیش، از قاره آفریقا خارج شده است. اکتشافات اخیر در اسرائیل و یونان نشان می دهد که دستکم ۲۰۰ هزار سال پیش ردی از آن‌ها در بیرون آفریقا در حال زندگی و تعامل با دیگر گونه‌های انسانی به چشم می‌خورد. تحلیل‌های ژنتیکی نشان می‌دهد با این حال تمامی این انسان‌های مدرن اولیه منقرض شدند و گونه‌های دیگر انسانی نظیر نئاندرتال‌ها و دنیسووان‌ها گونه مسلط اوراسیا به حساب می‌آمدند. خروج موفقیت‌آمیز انسان خردمندن از آفریقا اما حدود ۵۰ هزار سال پیش رقم خورد؛ زمانی که آن‌ها به اوراسیا رسیدند و این بار زنده ماندند و غالب شدند.

دانلود کتاب پیدایش و تکامل حیات

تاریخ : ۲ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  این پرسش اساسی که چگونه زندگی روی زمین آغاز شد و انسان به شکل امروزی تکامل پیدا کرد، یکی از بحث‌برانگیزترین سؤال‌ها در میان همه فرهنگ‌ها، اقوام، مذاهب و جوامع گوناگون در تاریخ  شناخته‌شده‌‌ی بشر است. تا پیش از کشفیات دانشمندان در دوران اخیر، هر یک از گروه‌های جمعیتی بشری، بر‌اساس چارچوب فکری خود پاسخ این پرسش را بیان کرده‌اند؛ پاسخ‌هایی که اصولا به دو شکل کلی بودند. پاسخ‌های گروه بزرگی از جمعیت‌ها بر‌اساس برداشت از نظام‌های فکری پیش از خود استوار بوده است که در برخی از موارد، تغییراتی برای هم‌خوانی با تفکرات زمان خود در آن‌ها اعمال می‌شده است.

فهرسات کتاب :

– پیدایش و تکامل حیات

– علم و آینده

– انسان؛ طبیعت و علم

– در جستجوی جهانهای دیگر

– در آستانه اکتشافهای جدید در فیزیک

– آینده اندیشی و آینده شناسی تغییر و تبدیل عناصر – آینده متالوژی

– رادیو شیمی و زندگی

– اسرار اعماق زمین

دانلود کتاب خانه غاری انسان پکن

تاریخ : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

توضیحات :  کتاب حاضر در زمینه یکی از علوم طبیعی یعنی علم زیست شناسی می باشد. علم زیست شناسی به علت وجود یک زمینه مساعد در قرون ۱۹ و ۲۰  به سرعت رشد و تاثیر خودرا در همه زمینه های گوناگون علمی  به روشنی ثابت و تاکید کرده است. علم زیست شناسی مساله پیدایش انسان را به یاری علوم سه گانه دیرین شناسی، جنین شناسی و تشریح مقایسه ای مورد مطالعه قرار داده است. مذاهب و ادیان همگی در مورد مساله پیدایش انسان ره افسانه و خرافات رفتند و بناچار موضع ضدعلمی گرفته اند. علم زیست شناسی با استناد به مدارک و شواهد علمی متعدد مدلل ساخته که “انسان محصول تکامل تدریجی و طولانی یک شاخه از میمون های پیشرفته است” و قاطعانه بی ارزشی و غیرعلمی بودن نظریه “خلق الساعه” را اعلام نموده است.

دانلود کتاب حیات، طبیعت، منشا و تکامل آن

تاریخ : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

توضیحات :  کتابی که از نظر خوانندگان می گذرد، حاصل یک سلسله مطالعات طولانی اینجانب در مورد معمای منشا زندگی است. هنوز هم مسئله منشا و ماهیت زندگی که بهم وابستگی کامل دارند، محور مطالعات زیست شناسی می باشند. اوایل ماهیت حیات توسط دانشمندان علوم طبیعی کاملا جدا از رسیدگی به منشا آن و به نحو مطلقا متافیزیکی (مابعدالطبیعه) مورد تدقیق قرار می گرفت. امروزه طبیعی دانان پذیرفته اند که هیچ یک از سه مسئله زیر یعنی منشا حیات، ماهیت حیات و بالاخره تکامل حیات نمی توانند جدا بررسی شوند و هر سه به نحو کاملی باهم آمیخته می باشند. در این کتاب مسئله حیات دقیقا از این نقطه نظر بررسی می شود.

دانلود کتاب داروین و انتخاب طبیعی

تاریخ : ۶ اسفند ۱۳۹۸

توضیحات : سر چارلز شرینگتون می گوید برای تعطیلات تابستان به خانه مادری برگشته بودم، مادرم مرا متقاعد کرد که اصل انواع داروین را بخوانم؛ او می گفت : “این کتاب در جهان را نیمه باز گذاشته.” مادر شرینگتون به راستی درست می گفت هیچ نظریه دیگری در پهنه دانش اینچنین ضربه مهیبی به فهم ما از طبیعت نزده است. نظریه داروین انقلابی ترین نظریه بود که با اطمینان زیادی تبیینی طبیعی از وجود انسان به دست می داد.توماس هاکسلی یکی از دوستان نزدیک داروین بعد خواندن کتاب اصل انواع می-گوید:” چقدر احمق بودم که زودتر بدین فکر نیفتادم

دانلود کتاب چالشهای پیش روی نظریه تکامل

تاریخ : ۶ دی ۱۳۹۲

توضیحات : میزان حمایت از نظریه تکاملی موضوعی است که به طور متناوب در مناظرات بین نظریه آفرینش و نظریه تکامل و همچنین در بحثهای دینی و فلسفی و علمی و آموزشی مطرح می‌شود. این موضوع معمولاً در آمریکا در جریان است با این حال در سایر کشورها نیز موضوع مهمی است. چرا که آفرینش گرایان طرفدار این هستند که نظریه آفرینش را به عنوان جایگزینی برای نظریه تکامل در مدارس تدریس کنند. و یا می‌خواهند نشان دهند که نظریه تکامل یک نظریه علمی کامل و کافی نیست.