• دانلود کتابهای الکترونیک مختلف و متنوع با کمترین حجم ممکن
  • قرار گرفتن کتابها در سرور اختصاصی پارس بوک با لینک مستقیم
  • امکان ارسال لینک کتابهای جدید به ایمیل شخصی شما
  • رکورددار تعداد اعضا با بیش از 170 هزار عضو فعال
  • به روز رسانی مداوم سایت با کتابهای جدید ( هر روز یک کتاب جدید )

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

دانلود کتاب مرجع باتری خودرو

تاریخ : ۲۹ دی ۱۴۰۰

توضیحات :  باتری خودرو گونه‌ای از باتری‌های قابل شارژ هستند که بیشتر از گونه اسید-سرب می‌باشند و جهت استارت زدن، روشنایی و تأمین برق دیگر لوازم الکتریکی خودروها از آن استفاده می‌شود. البته امروزه به دلیل مشکلات باتری‌های نوعِ تَر از جمله خطرات ناشی از اسید باتری، استفاده از نوع خشک این نوع باتری‌ها در حال گسترش است. باتری‌های خودروهای سواری و وانت بارها معمولاً از نوع ۱۲ ولتی و خودروهای سنگین و دیزلی از نوع ۲۴ ولتی هستند. تاکنون برای شما پیش آمده که حین رانندگی ناگهان خودروی شما خاموش شود و هرچه استارت می‌زنید، خودرو روشن نشود؟ به نشانگر سوخت خودرو نگاه می‌کنید که نشان از کافی بودن بنزین در باک خودرو دارد. با این وجود هر چه کلید خودرو را در سوییچ می‌چرخانید، هیچ صدایی مبنی بر احتراق در موتور خودرو شنیده نمی‌شود. در این حالت اولین فکری که به ذهن هر متخصص خودرویی خطور می‌کند، خرابی باتری است.

دانلود کتاب آموزش مهارت های نوشتاری

تاریخ : ۱۹ آذر ۱۴۰۰

توضیحات :  نوشتن در دنياي امروز، یکی از مهارت هاي بهتر زيستن و از تواناييهاي زباني است كه در پي سه مهارت ديگر جاي میگيرد. گوش دادن و حرف زدن را از خُردسالي به طور تدريجي و طبيعي فرا مي گيريم؛ خواندن را پس از حضور در مدرسه و آموزش و تمرين و تكرار، مي آموزيم؛ امّا نوشتن بعد از آشنايي با الفبا، آغاز مي شود. به همين سبب، مهارت نوشتن را نتيجه و محصول خواندن مي دانيم. از ديد ما، توانايي بيان مقصود در قالب نوشته، نياز اولیه زندگي اجتماعي و مؤثّرترين راه ارتباطي در جهان امروز و فضاي رسانه هاي نو پديد است. اين برنامه، در پي پرورش چنين رویکردی در فضاي آموزش عمومي است و پس از سال ها، اكنون با مطالعة تاريخ آموزشي گذشته و تجربه هاي جهاني در قلمرو آموزش نوشتن، محتوايي كاملاً ساخت مند و علمي را پيشِ رو، نهاده است.

هرکتاب، در حقیقت، تجربه ای از نوشتن را با خود به همراه دارد. خواندنِ دقیقِ کتاب های مناسب، می تواند سرمشق درست اندیشی و آسان نویسی باشد. کتاب خوانی یکی از شگردها و شیوه های مناسب برای رشد اندیشه و افزودن بر توانایی های ذهن و زبان در نوشتن است. اگر کشاورز با کاشت و داشت، به کشتِ خود یاری می رساند؛ نویسنده هم با خواندن، اندیشیدن و نوشتن، به آفرینش نوباوة فکری خود دست می یابد. یعنی نوشتن، فرزندِ خواندن است. هرچه بیشتر بخوانیم؛ توانایی های ذهن ما بیشتر نیرو می گیرد و کارِ نوشتن برای ما آسان تر می شود. خواندن، بذرافکنی در پهندشتِ ذهن است. ذهن آدم بی مطالعه، به سرزمینِ ب يحاصل می ماند که در آن گياهي سبز نمیشود.

دانلود کتاب تولید محصولات هنری در خانه

تاریخ : ۲۸ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :  بر هیچ فرد اندیشمندی پوشیده نیست که جامعۀ بشری در همۀ ابعاد و شئون عرصه های زندگی مسیری رو به تکامل و بهبودی طی می نماید و هر انسان در قالب علوم و فنون و مهارت های تدوین شده می تواند حداقل زندگی شخصی خود را ارتقا بخشد. درحال حاضر بخش مهمی از نیاز های اولیه انسان، با علم، ذوق هنری و اصول زیباشناختی، پیوندی عمیق یافته و در قالب مدل ها و الگو های مختلف نظام می یابند.

حتما شما هم با شنیدن واژه بافتنی تصویر مادر یا مادربزرگ در ذهنتان نقش می بندد که با دو میل و کلافی کاموا در حال بافتن لباسی است. شاید تا قبل از این، تصور می شد که این کار تنها کمک به اقتصاد خانواده و بی نیازی از خرید لباس و وسایل آماده است، ولی امروزه فواید بافتنی برای سلامت جسم و روان ثابت شده است. شناخت این فایده ها قطعاً می تواند عدۀ بسياري را جذب این هنر سنّتی کند. در واقع، بافتنی، ریتم خاصی دارد که هم زمانی حرکت میل و نخ در هر دو دست تا حد زيادي هم آهنگی مغز را بهبود می دهد. چنانچه مدل پیچیده ای برای بافتنی انتخاب شود، تبحر ذهنی ریتم و هم آهنگی را افزایش می دهد.

دانلود کتاب فناوری های ساختمان

تاریخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :  به منظور تخمین مقدار مصالح مورد نیاز و برآورد هزینۀ انجام عملیات اجرایی با استفاده از نقشه های مصوب و دفترچۀ فهرست بها محاسبات انجام می شود که به آن متره و برآورد گفته می شود که عامل مهمی در تصمیم گیری اجرا و یا عدم اجرای هر پروژۀ عمرانی می باشد. این لغت بیشتر در علم مهندسی کاربرد دارد و از آن برای متر کردن و یا اندازه گرفتن مقدار مصالح به کاررفته در یک سازه استفاده می شود. این سازه می تواند ساختمان، راه، پل و غیره باشد. با تعریف فوق اگر ما بتوانیم مقدار مصالح به کاررفته در یک سازه را تعیین کنیم آن سازه را متره نموده ایم مثلاً اگر بتوانیم بگوییم که در این دیوار چند مترمکعب آجر مصرف شده و یا اگر بتوانیم بگوییم برای فرش کردن این اتاق چند مترمربع موزاییک یا سنگ مصرف شده. در این حالت می گوییم آجرچینی آن دیوار یا سنگ فرش آن اتاق را متره کرده ایم.

دانلود کتاب آموزش نرم افزار حسابداری خرید و فروش

تاریخ : ۸ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :   با گسترش روزافزون فناوری ها و قابلیت های رو به رشد آن و رویکردهای جدید مدیریت کسب و کارها، پیدا کردن کسب و کاری که در آن اسناد حسابداری به صورت دستی در دفاتر کاغذی ثبت و نگهداری شود، دور از ذهن به نظر می رسد. امروزه استفاده از نرم افزارهای مالی در تمامی شرکت های بازرگانی، تولیدی و خدماتی و حتی صنفی و فروشگاهی فراگیر شده است و حسابداران نیازمند تجهیز به مهارت کار با نرم افزارهای مالی و حسابداری هستند تا از این ابزار جهت افزایش قابلیت ها و دقت کار خود و همچنین کاهش حجم و پیچیدگی کار، استفاده بهینه نمایند. مهارت کار با نرم افزارهای مالی برای کسانی هم که آهنگ ورود به بازار کار حسابداری را دارند راه گشاست و در سیاست های کسب و کارها، استخدام نیروی های آشنا با نرم افزارها ارجحیت دارند.

دانلود کتاب هنرآفرینی در خانه

تاریخ : ۱ مهر ۱۴۰۰

توضیحات :   هدف اصلی از آموختن این کتاب، بهتر کردن زندگی فردی و اجتماعی است. بدین جهت، می بایست برای خواننده تبیین شود که توصیه ها و تأکیدات هنرآموز محترم درس را در خصوص انجام مستمر فعالیت های عملی و ارائه آن، جدّی بگیرند و مبنای ارزشیابی های خود قرار دهند. در این کتاب سعی شده است علاوه بر جنبه های علمی و آموزشی به نکات ریز و بارز نیز تأکید شود. کتاب حاضر شامل شایستگی های ذیل می باشد :

آراستگی شخصی

پرورش گياهان آپارتمانی و گل آرایی

چیدمان منزل

نگهداری از لوازم خانه

انجام شست وشو، لکّه گیری، لکّه زدایی و حشره زدایی

دانلود کتاب تولید فراورده های غذایی در خانه

تاریخ : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

توضیحات :   غذا یکی از نیازهای ضروری است که به عنوان مهم ترین عامل رشد و بقای عمر انسان تلقی می شود. با توجه به نقش موادغذایی در بدن، برای پخت صحیح آن لازم است با علاقمندی، به کسب دانش و مهارت آن تلاش نموده و هنرمندانه اقدام کرد. چرا که آشپزی، یک هنر است و اگر این هنر با چاشنی خلاقیت و مزۀ عشق همراه شود، از هر فرد آشپز یک هنرمند واقعی می سازد. کتاب حاضر مبتنی بر استانداردهای مصوب این رشته تألیف شده است. این کتاب شامل ١١ شایستگی مرتبط با برنامه ریزی امور تغذیۀ خانواده است. در این کتاب سعی شده است چگونگی تولید فراورده های غذایی در خانه به نحو مطلوبی توضیح داده شود و با ارائۀ فعالیت های مرتبط با شایستگی های کتاب به دنبال آموزش عملی این شایستگی بوده است.

دانلود کتاب عکاسی طبیعت، مستند و گزارشی

تاریخ : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

توضیحات :  چش ماندازهاي طبيعي یکی از اولين موضوعاتي است كه عكاسان به آن توجه كردند. كاربردهاي متنوع عکسهاي طبيعت، رو رویکردهای بسيار متفاوتي را پديد آورده است. اين تنوع، زمينه ای كاربردي و هنري عكاسي منظره را در بر میگیرد. به ديوار هاي خانه و مدرسه تان نگاه كنيد. آيا عكس و يا تابلوي نقاشي از طبيعت ميبينيد؟ آيا نقاشي ديواري از طبيعت در شهر ها ديده ايد؟ عكس هاي چشم انداز هاي طبيعي كاربرد هاي زيادي مي تواند داشته باشد به عنوان مثال كارت پستال، تقويم، از دوره رنسانس تا اواخر قرن هجدهم چشم انداز هاي طبيعي در تابلو هاي نقاشي چندان از اهميت خاصي برخوردار نبود و برخي از موارد محدود غالباً به عنوان پس زمينه نقاشي هاي تاريخي و مذهبي به كار مي رفت.

دانلود کتاب تاریخ ایران و جهان باستان

تاریخ : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

توضیحات : تاریخ، مطالعه و کاوش گذشته برای شناخت حال است. مورّخان با طرح پرسش، گردآوری اطلاعات و جست وجوی شواهد و مدارک، زندگی مردمان و جوامع پیشین را بازسازی می کنند. پژوهش در رویدادها و تحولات تاریخی، انسان ها و جوامعی را که اندیشه و تجربه آنان در شکل دادن به زندگی ما نقش داشته را به ما می شناساند و موجب می شود از سرانجام کارها و سرنوشت آنان عبرت بگیریم. علاوه بر آن، مطالعه و تحلیل تاریخ به ما کمک می کند که هویت و جایگاه خود را به عنوان ایرانی و مسلمان در جهان امروزی، بهتر و دقیق تر درک کنیم. علم تاریخ پیشینۀ بسیار کهنی دارد. پس از اختراع خط در حدود ۵ هزار سال پیش، به تدریج توجه انسان به ثبت و نگارش رویدادهای عصر خویش جلب شد. قدیمی ترین متن تاریخی که تاکنون کشف شده، سنگ نوشته ای به خط کهن مصری است که بیش از ۴ هزار سال قدمت دارد. در این سنگ نوشته نام تعدادی از فراعنه و برخی حوادث دوران آنان ذکر شده است.

دانلود کتاب تجارت الکترونیک و امنیت شبکه

تاریخ : ۴ مهر ۱۳۹۸

توضیحات : ایدۀ کار و کسب نوین همیشه به معنای خلق ناگهانی الگوی خلاق و بدیع نیست بلکه می توان با مطالعۀ الگوی کار و کسب های موجود، به تقویت یا اصلاح آنها پرداخت و با نوآوری، نیازسنجی و تعیین راهبرد کار و کسب جدیدی راه اندازی کرد. برای این کار بوم مدل کار و کسب ابزار قدرتمندی است که امکان ایده پردازی در منابع مالی، ارزش پیشنهادی، مشتری و کانال توزیع را می دهد و همچنین استفاده از ابزارهای دیجیتالی در تحلیل الگوی کار و کسب، رضایت مشتری و سرعت خدمات الکترونیکی تأثیر بسزایی دارد. در این پودمان هنرجویان با اتکا بر دانش و مهارت قادر خواهند بود با شناخت اجزا و تدوین بوم کار و کسب ضمن شناسایی ابعاد و انواع مدل های تجارت الکترونیک از فنون ایده پردازی و ترکیب و سازگار کردن ایده ها استفاده کنند و پس از تدوین پرسونا و نقشه سفر مشتری با طراحی کمینه محصول پذیرفتنی در مرحله MVP و مدیریت آن، الگویی از کار و کسب را پیاده سازی کرده، با انتخاب نام دامنه و میزبان و زیرساخت مناسب فناوری آن را به مرحله اجرا برسانند.

دانلود کتاب نصب و سرویس دستگاه ‌های الکترونیکی خانگی

تاریخ : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

توضیحات : می دانیم امروزه اغلب دستگاه های خانگی، صنعتی و پزشکی دارای برد الکترونیکی هستند. همچنین در سال های اخیر با رشد و توسعه فناوری، وسایل الکترونیکی خانگی نیز از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و به دلیل سهولت استفاده از این لوازم، کاربرد آنها در حد وسیعی گسترش پیدا کرده است. از سوی دیگر، چگونگی استفاده صحیح و سرویس این لوازم نیاز به آموزش دارد. هدف از آموزش این بخش، بازکردن، بستن و سرویس تعدادی از دستگاه های الکترونیکی و تلفیقی خانگی است که کاربرد گسترده ای دارند. با توجه به تنوع بسیار زیاد لوازم خانگی، در این کتاب سعی شده است که چند نمونه از وسایلی که کاربرد بیشتری دارند و در دسترس هستند، انتخاب و آموزش داده شود. یادآور می شود که انتخاب نوع وسایل بستگی به نیاز و شرایط اقلیمی دارد و هنرآموزان می توانند هر وسیله پرکاربردی را که مناسب است، انتخاب و آموزش دهند و از نمونه های ارائه شده در این کتاب به عنوان الگو استفاده کنند. همچنین وسایل پرکاربرد آزمایشگاهی مانند مولتی متر نیز در این مبحث گنجانده شده است.